Noodigraafika tarkvara
Maht: 24 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 12 t iseseisvat tööd
Aeg: 4.-5. oktoober ja 1.-2. november 2025
Koht: Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel: eesti keel
Õppekavarühm: aineõpetajate koolitus
Lektor: Maksim Štšura
Õpperühma suurus 15
Kursuse maksumus: tasuta õppekohta vastu võttes kinnitab õppija, et osaleb õppes vähemalt 70% ulatuses ja lõpetab koolituse saavutades õppekavas märgitud õpiväljundid. Kursuse katkestamisel on akadeemial õigus esitada osalejale arve kursuse maksumuse ulatuses (312 eurot). Kursusel osalemise eeldus on kuulumine sihtgruppi.
Sihtgrupp: muusikaõpetajad, kes vajavad tänapäevaseid teadmisi ning uusi oskusi digitehnoloogia kasutamiseks pedagoogilises tegevuses.
Kursuse eesmärk on anda ülevaade enim kasutatavatest noodigraafika tarkvaradest, nende kasutusstsenaariumidest ning võimalikust rakendamisest loome-, õpetamis- või uurimistegevuses. Kursus on jaotatud teoreetiliseks ja praktiliseks osaks ning koosneb neljast õppepäevast.
Teemad | Kontakttunnid | Iseseisev töö |
Noodigraafika tarkvara ajalugu, hetkeseis ning tulevased väljavaated | 6 | 4 |
Võimaluste ja funktsioonide täpsem tutvustus kolme programmi näitel (Dorico, MuseScore, Flat) | 6 | 4 |
Töötuba: teooria ja praktika ühendamine | 6 | 4 |
Iseseisvalt valminud väljundite läbi vaatamine ja arutelu | 6 | |
Kokku | 24 | 12 |
Õpiväljundid
Kursuse edukal läbimisel on osaleja võimeline:
- ära tundma, milline noodigraafika tarkvara on talle kasulik;
- kasutama edukalt noodigraafika tarkvara oma loome-, õpetamis- või uurimistegevuses;
- ühendama noodigraafika tarkvara teiste platvormidega, näiteks e-õppekeskkond või slaidiesitlustarkvara.
Õppevormid ja töö korraldus
Kursus jaguneb neljaks päevaks. Esimesel päeval tutvustatakse osalejatele ülevaatlikult noodigraafika tarkvara nind sellega seonduva tehnoloogia ajalugu ning hetkeseisu, süvenedes ülaltoodud teemadesse. Teisel päeval tutvustatakse lähemalt kolme tarkvara (Dorico, MuseScore, Flat) funktsioone, iseärasusi ning kasutusstsenaariume. Kolmandal päeval toimub seminar, kus on võimalik koos katsetada tutvustatud vahendeid ning arutada läbi nii väljakutsed kui lahendused. Neljandal, kursuse viimasel päeval vaatame koos läbi kursuse raames valminud iseseisvad tööd. Iseseisva töö täpne iseloom sõltub iga osaleja erialast ning eelnevast kogemusest, kuid üldine formaat on selline: kasutades enda valitud noodigraafika tarkvara valmistada ette lühike noodinäide ning eksportida see pdf-failiks ja/või samuti enda valitud pildilaiendusformaadis failiks (nt JPEG/PNG) seejärel manustada dokument veebilehele, e-õppekeskkonda ja/või slaidiesitlusse.
Nõuded lõpetamiseks | Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine. |
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis | Eristamata (arv, m.arv,mi) |
Hindamismeetodid | Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud |
Hindamiskriteeriumid | Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine |
Lõpetamisel väljastatavad dokumendid
Kursuse läbinule väljastatakse EMTA täienduskoolituse tunnistus.
Maksim Štšura on Eesti pianist, helilooja ja muusikateadlane. Ta on omandanud bakalaureusekraadi cum laude Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias prof. Ivari Ilja klaveriklassis ning magistrikraadi ja artisti diplomi Londoni Kuninglikus Muusikakolledžis (Royal College of Music) prof. Gordon Fergus-Thompsoni klaveriklassis. Aastal 2020. kaitses Maksim RCM’is doktoritööd teemal „Translating Twenty-First-Century Orchestral Scores for the Piano: Transcription, Reduction and Performability“. Alates 2020. aasta septembrist töötab Maksim kammermuusika, klaveri ja muusikaajaloo lektorina Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias.