Hääleseade praktiline rakendamine töös laste- ja noortekooridega II

Hääleseade praktiline rakendamine töös laste- ja noortekooridega II


Maht: 24 ak t kontaktõpet ja 12 t iseseisvat tööd
Aeg: 9.-11. jaanuar ja 23.-25. jaanuar  2026
Koht: Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel: eesti keel
Õppekavarühm: aineõpetajate koolitus

Lektor: Vilja Sliževski

Õpperühma suurus 15

Kursuse maksumus: tasuta õppekohta vastu võttes kinnitab õppija, et osaleb õppes vähemalt 70% ulatuses ja lõpetab koolituse saavutades õppekavas märgitud õpiväljundid. Kursuse katkestamisel on akadeemial õigus esitada osalejale arve kursuse maksumuse ulatuses. Kursusel osalemise eeldus on kuulumine sihtgruppi.

Sihtgrupp: muusikaõpetajad, laste- ja noortekooride dirigendid

Kursuse eesmärgid on:

  • õppida praktiliselt rakendama hääleseade põhimõtteid; 
  • anda praktilisi  juhtnööre vokaaltööks tekstiga;
  • laiendada teadmisi ja anda praktilisi võtteid koori vokaaltehnika arendamiseks;
  • tutvustada erinevaid võtteid vokaaltehnika arendamiseks ja häälerühmade ühtlustamiseks.
Teemad Kontakttundide arv Iseseisev töö (t)
Vokaaltehnilised juhtnöörid tööks kooriteose tekstiga 6 2
Vokaaltehnilised võtted häälerühmade ühtlustamiseks 6 4
Vokaaltehnika rakendamine registrite vahetusel 6 4
Tüüpiliste vigade avaldumine ja vokaaltehniliste raskuste ületamine 6 2
Kokku 24 12

Õpiväljundid

Kursuse läbinud osaleja:

  • tunneb vokaaltehnilisi võtteid ja oskab neid kasutada töös kooriteose tekstiga;
  • tunneb ja oskab kasutada vokaaltehnilisi võtteid häälerühmade ühtlustamisel;
  • tunneb ja oskab rakendada vokaaltehnikat registrite vahetusel;
  • oskab analüüsida tüüpiliste vigade avaldumist ning suudab leida võtteid vokaaltehniliste raskuste ületamiseks.

 

Õppevormid ja õppetöö korraldus

Õppetöö toimub sessioonidena. Õppevormideks on loengud ja  praktilised harjutused ning iseseisev töö.

Nõuded lõpetamiseks Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis Eristamata (arv, m.arv,mi)
Hindamismeetodid Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud
Hindamiskriteeriumid Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine

Lõpetamisel väljastatavad dokumendid

Kursuse lõpetajale väljastatakse EMTA  täienduskoolituse tunnistus koos hinnetelehega.

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lektor Vilja Sliževski  on pikkade aastate jooksul koolitanud muusikaõpetajaid ja koorijuhte Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ning juhendanud mitmel pool noori  lauljaid erinevates vanuseastmetes. Ta on töötanud aastaid Tallinna Vanalinna Hariduskolleegiumi Miikaeli  poistekoori ja  tütarlastekoori “Ellrhein” hääleseadjana.

Aastal  2012 ilmus EMTA väljaandena tema raamat “Hääleseade ABC”, mis on hinnatud õppematerjaliks nii üliõpilastele kui tegutsevatele õpetajatele ja kooridirigentidele.