Ilana Makarina kaitseb 10. juunil kell 10.30 ruumis A-402 filosoofiadoktori (muusika) kraadi taotlemiseks tööd:
“Pianist as Arranger: Creating the Piano Reduction for Unsuk Chin’s Piano Concerto” (“Pianist kui arranžeerija: Unsuk Chini klaverikontserdi klaviiri loomine”).
Juhendajad: Sten Lassmann, PhD ja Maksim Štšura, DMus
Oponent: Mihhail Gerts, PhD
Doktoritööga on võimalik tutvuda SIIN ning trükisena EMTA raamatukogus.
Katkend töö lühikokkuvõttest:
Kahekümnenda sajandi teises pooles ning käesoleva sajandi alguses loodud
klaverikontsertide puhul tuleb paraku tihti ette, et soolopartii ning partituuri kõrvalt puudub
teose klaviirväljanne. Klaviir on pianisti jaoks oluline abivahend teose omandamisel, kuna
võimaldab harjutamist ning proove teise pianistiga. Viimane on eriti vajalik, kuna orkestrite
proovigraafikud ei võimalda tihti enamat kui paari proovi, millede jooksul detailide jaoks
enamasti aega ei jää. Sisuliselt peaks solist-pianist orkestriproovi tulema juba nii, et
kokkumängulised aspektid on omandatud ― mis aga on võimalik vaid klaviiri olemasolul.
Samuti ei ole ilma klaviirita enamasti mõeldav teoste mängimine muusikakõrgkoolide
eksamikavades või kammerkontsertidel. Seetõttu takistab klaviiri puudumine olulisel määral
uute klaverikontsertide repertuaari võtmist. Käesolev loovuurimuslik projekt pealkirjaga
„Pianist kui arranžeerija: Unsuk Chini klaverikontserdi klaviiri loomine“ püüab panustada
selle tähelepanuväärse lünga täitmisse ning uurida transkriptsiooniprotsessi ning pianistliku
praktika omavahelisi seoseid.Uurimistöö eesmärk on vastata kolmele peamisele küsimusele:
1. Millised on pianistlikult ladusa ning tekstiliselt täpse klaviiri atribuudid?
2. Mil viisil aitab selle juures kaasa pianistlik kogemus?
3. Kuidas klaviiri loomise protsess omakorda mõjutab pianistlikku praktikat?