Ooperilaulja ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia klassikalise laulu eriala vilistlase Karis Trassi tee muusikani on olnud väga loomulik – tema musikaalsust märgati juba varases lapsepõlves. Nii läkski Karis vanemate soovitusel õppima Nõmme muusikakooli flööti ning paralleelselt gümnaasiumiga ka klassikalist laulu Georg Otsa nimelise Tallinna Muusikakooli eelõppesse. Ooperilauljaks saamine ei olnud Karisel eesmärk omaette, kuid tundus siiski niivõrd huvipakkuv, et enda tulevik sellega siduda. “Gümnaasiumi lõppedes ei läinud ma klassikalist laulu õppima eesmärgiga ooperilauljaks saada, aga see tundus piisavalt huvitav eriala, mida proovida,” tõdes Karis.

Akadeemia kui enese leidmise koht

Karis tunnistab, et akadeemias veedetud aastad olid tema elus märgilise tähtsusega, sest just siin õppides sai selgeks, et klassikaline laul on tõesti see eriala, mis teda tõeliselt paelub. “Eneseavastuse seisukohalt oli klassikalise laulu õppimine palju avardavam, kui oskasin oodata, sest oma hääle tundmaõppimine ei seisne üksnes selle kontrollimises – see loob ka võimaluse jõuda sügavamasse kontakti iseendaga,” on Karis veendunud.

Inspireerivad õpetajad

Enim mõjutas Karist tema õpingute jooksul erialaõpetaja Heli Veskus. “Tema kirg ooperi ja klassikalise laulu vastu sütitas ka mind. Tema pühendumus õpetas ka mind pühenduma,” meenutab Karis tänulikkusega. Esimestest tundidest peale sai ta aru, et nüüd tuleb suureks kasvada ja tõdeda, et klassikalise laulu õppimine vajab märksa suuremat kannatlikkust, kui Karisel seda sel hetkel oli. “Õnneks oli mul õpetaja, kes suutis mulle selle varakult selgeks teha,” tõdeb ta.

Teiseks mõjukaks juhendajaks oli näitlejameisterlikkuse õpetaja Anne Türnpu, kelle tunnid sundisid mugavustsoonist väljuma ning julgustasid otsima ja katsetama uusi väljendusviise.

Rikastavad lavakogemused ja rollid

Senise karjääri tipphetkedeks peab Karis esimesi suuri pearolle prantsuse ooperites Debussy „Pelléas ja Mélisande“ ning Raveli „Hispaania tund“.

“Üks eredamaid hetki oli kindlasti ka Siebeli roll Gounod’ ooperis „Faust“, kus traditsioonilise noore poisi asemel kehastasin hoopis kurb-rõõmsat klouni. See roll oli väga füüsiline ja lavastuslikult ääretult huvitavalt lahendatud. Nautisin seda täiel rinnal!” meenutab ta.

On rolle, mille lavale jõudmist Karis loodab näha just lähitulevikus. “Suurest armastusest Mozarti ja koomiliste tükkide vastu sooviksin laulda Dorabella rolli ooperis „Così fan tutte“. Loodan ja ootan, et see võetakse peagi taas repertuaari!”

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemiasse soovitab ta õppima tulla eelkõige seetõttu, et siin õpetavad oma ala tipptegijad, kellelt on tõesti väga palju õppida. Akadeemia pakub suurepäraseid võimalusi olla kontaktis ka rahvusvahelise muusika- ja teatrimaailmaga, võimaldades osalemist Erasmus-programmides ja huvitavates meistrikursustes. “Kunstiga tegelemine arendab inimest igakülgselt – akadeemia on suurepärane koht oma võimete avastamiseks,” usub Karis.

Avalduste esitamise tähtaeg Eesti Muusika- ja Teatriakadeemiasse on 25. juuni kell 17.00. Loe lähemalt: eamt.ee/sisseastumine