Latest Posts
Kolmapäeval, 31. mail algusega kell 12.00 toimub EMTA kooriauditooriumis kolmas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia muusikauuringute kevadkonverents.
Muusikauuringud on mitmekesine valdkond, mille vastu tunnevad lisaks muusikateadlastele huvi ka teised muusikahuvilised. Sel konverentsil tulevadki kokku erinevate koolide õppurid ja teadlased, et mõtiskleda järgmiste teemade üle: esinemisärevus, muusika ajaloopeeglina, popmuusika ja soolisus muutuvas ühiskonnas, muusikaõppe perspektiivid jpm.
Ettekandeid peavad erinevate koolide ja ülikoolide õppurid keskastmest doktorantideni välja, samuti teadurid. Käsitletakse kõige erinevamaid muusikaprobleeme ning kokku saavad muusikalugu, muusikapsühholoogia ja -sotsioloogia, muusikateooria, soouuringud muusikas, popmuusikauuringud, muusikaharidus jpm. Samuti leiab konverentsilt posterettekanded.
Konverents on avatud kõikidele huvilistele tasuta!
KAVA
12.00 Kogunemine fuajees, tutvumine posterettekannetega
12.30–14.00 I paneel: muusikateadus noorte vaatest
Alo Mattiiseni „Viie isamaalise laulu“ seostest samanimeliste koorilauludega 19. sajandist. Johanna Helene Martinson
Poliitiline sekkumine Eesti 1969. aasta üldlaulupeo korraldamisse ja repertuaari. Mia Kukk
Rahvalaulu „Meil aiaäärne tänavas“ päritolu ja selle kasutamine kunstmuusikas Konstantin Türnpu ja Cyrillus Kreegi näidetel. Hannah Grete Verbeek
Kitarrikeele ülemtoonide muutuse uurimine peale flažoleti mängimist. Matthias Loona
14.00–14.15 Kohvipaus
14.15–16.00 II paneel: muusikalugu ja -haridus
Muusikahariduse perspektiividest Eesti koolides. Kadi Kaja
Viiuldajate ja vioolamängijate esinemisärevus ja füüsilised traumad. Janika Mesi
Evi Liivak – viiuldajast imelaps kontserdilavadel ja Eesti trükimeedias 1930. aastatel. Greta-Liisa Aro
Pianist Hilja Saarne elu ja kontserttegevus rootsieestlaste kogukonna peegeldusena. Carolin Karo
Metodoloogilisi arusaamu tajutud kaasaegse posttonaalse orkestrimuusika strukturaalse muusikalise pinge kognitiivseks analüüsiks. Gerhard Lock
15.45–16.00 Kohvipaus
16.00–17.30 Muusika sotsiaalteaduste vaatest
Eesti naisheliloojate retseptsiooni muutumisest ajalehe Sirp näidetel. Maarja Malmet
Naislauljate kuvandi muutumine taasiseseisvunud Eesti peavoolu popmuusikas. Lisete Velt
Muutuv fännikogemus: vanemate ja laste põlvkondlik subkultuurne muusikaline kommunikatsioon. Anita Maasalu
Depeche Mode’i Fanzine’id 1990. aastate Eesti ja UK fännikogukondades. Maria Helena Vain
Posterettekanded
Lääne klassikalise laulustiili lauljate ja hääleseadjate meetodid teksti arusaadavuse parandamiseks. Veeda Kala
Valikharjutuste mõju vaimsete blokkide ületamisele. Teoreetilised seisukohad ja uurimistöö plaan. Jelizaveta Bukina
Muusikahuumor. Juhtumiuuring FB meemilehe Daily Poirot põhjal. Marju Raju
Nõukogude võimu muusikalisest kriitikast J.M.K.E. albumi „Külmale maale“ näitel. Brigitta Davidjants
Muusika ainekava lähtealused Tallinna Muusika- ja Balletikooli Mudilaste Muusikastuudio näitel. Kristina Haavamägi
Abstraktid asuvad siin.
Fotogaleriis on pildid konverentsipäeva I paneelist, autor Rene Jakobson.
Meediakajastusi:
Muusikauuringute kevadkonverents uurib naismuusikute kuvandit, esinemisärevust jm (ERR, 30.05.2023)
Homme toimub muusikauuringute kevadkonverents „Diskussioonid ja dialoogid“ (Klassikaraadio, 30.05.2023)
Muusikauuringute kevadkonverents „Diskussioonid ja dialoogid“ (Õpetajate Leht, 30.05.2023)
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias toimunud Yamaha konkursi võitis ja 1000 euro suuruse stipendiumi pälvis löökpillimängia Elias Gustafsson. 16. mail aset leidnud auhinnatseremoonial andis selle võitjale üle Yamaha Eesti, Läti ja Leedu regionaaljuht Gints Dobbermann.
Sel aastal oli konkurss avatud kõigile EMTA-s täiskoormusega õppivatele löökpilliüliõpilastele. Konkursist võttis osa 2 üliõpilast, keda hindas žürii koosseisus puhkpillide ja löökpillide õppejuht, klarneti ja puhkpilliorkestri dirigeerimise professor Toomas Vavilov, löökpillide vanemlektor Vambola Krigul, külalisõppejõud Rein Roos ning nooremteadlane-doktorant Heigo Rosin.
Käesoleval ajal Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia magistrantuuris Vambola Kriguli ja Heigo Rosina juures õppivat Elias Gustafssoni on iseloomustatud kui väga musikaalset ning kuulajaid inspireerivat löökpillimängijat, kellel on kirg vallutada uut publikut ja enneolematuid esinemispaiku. Tema mängustiil on üsna teatraalne, pakkudes võrdselt naudingut nii noorele kui ka juba kogenud kuulajale. Elias on pälvinud mitmeid Rootsi Kuningliku Muusikaakadeemia stipendiume ning ta on ka 2020. aasta Pas Web konkursi (Itaalia) võitja. 2023. aastal valiti ta maailma ühe prestiižseima löökpilliansambli World Percussion Groupi liikmeks.
Elias on eelnevalt õppinud Daniel Bergi, Anders Åstrandi, Johan Bridgeri, Fredrik Duvlingi, Joakim Anteroti, Søren Monradi, Niklas Larssoni ja Paul Goobari käe all Örebro Ülikoolis, Stockholmi Kuninglikus Muusikaakadeemias ja Taani Rahvuslikus Muusikaakadeemias.
Õnnitleme!
Maikuu viimastel päevadel jõuab publiku ette Merle Karusoo projekt „Kes ma olen?“ lavakunsti osakonna lavastajate magistrantuuriga.
Me räägime ajaloost ja oma vanematest ning vanavanematest selle ajaloo taustal. Ja ometi räägime me ka endast.
Sest teades, kes olid nemad, hakkame võibolla mõistma, kes oleme meie.
Me jagame teiega nii oma isiklikke kui riiklikke mälestusi ja mõtteid, hirme ja ootusi.
Milline on meie roll siin ruumis ja ajas?
Laval: Andreas Aadel, Liis Aedmaa, Dan Jeršov, Karl Koppelmaa, Leeni Linna, Mart Piirimees, Maria Reinup, Eduard Tee, Tormi Torop
Assisteerisid: Johan Elm, Birgit Landberg
Esitlused 27. mail 16.00 ning 29., 30. ja 31. mail kell 18.00 Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumis
(Müürivahe 12).
Piletid 8/6 eurot müügil Fientas ja Teatri-ja Muusikamuuseumi kassas.
Algas Amit Lahavi ja Chris Evansi (Gecko Theatre) meistrikursus kaasaegsete etenduskunstide üliõpilastele. Amit Lahav on Gecko kunstiline juht. Trupp loodi 2001. aastal ja seda peetakse üheks tähelepanuväärsemaks füüsilise teatri trupiks.
Lahav on loonud tööprotsessi, mis kujutlusvõimet, koostööd ja vilumust esikohale seades võimaldab etendajatest ja tehnikutest koosneval meeskonnal kaasata lavastuste loomisse oma mitmekesine taust, kogemused ja erinevad kultuurid. Gecko tööd ajendab vaimustumine inimestest ja nende püüdlustest end ühiskonnas väljendada. Lavastused on loodud erineva kultuurilise päritolu ja erineva vanuse, soo ja taustaga inimeste poolt erineva vanuse, soo ja taustaga inimestele. Et inimestel kõikidest eluvaldkondadest oleks võimalik nende töödega suhestuda, kasutavad lavastused erinevaid keeli ja räägivad liikumise, emotsioonide, heli, valguse ja lavakujunduse abil haaravaid lugusid. Gecko eesmärk on suhelda iga vaatajaga otse ja julgustada teda täielikult lavastuse sisusse süüvima. Ainulaadset ja kvaliteetset teatrikogemust pakkudes püüavad nad kõrvaldada tõkked ja hõlmata võimalikult erinevaid inimesi ja kultuure.
Kahenädalane kursus lõpeb avatud tunniga EMTA black box‘is reedel, 27. mail kell 16.00.
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kultuurikorralduse magistriprogrammi infotund toimub veebis 1. juunil kell 15.00.
Otseülekannet saab jälgida EMTA Youtube’i kanalil ja Facebooki ürituse lehel.
Eriala infotunnis peatume põgusalt sellel, milliseid teadmisi, oskusi ja hoiakuid vajab professionaalne kultuurikorraldaja täna ja homme. Kultuurikorralduse eriala õppejuht Kaari Kiitsak-Prikk arutleb, millele eriala praktik võiks keskenduda, mida õppida ning milliseid küsimusi süvitsi uurida, sest just need teemad on ka meie õppekava kujundamise aluseks.
Otse-eetris tutvustame kultuurikorralduse õppekava sisu, mooduleid ja õppekorraldust. Oma kogemust jagavad ka praegused tudengid ning selgitame vastuvõtutingimusi ja -protsessi.
Küsimused on oodatud juba enne infotundi Facebooki ja Instagrami sõnumite vahendusel ning ka meili teel aadressile culturalmanagement@eamt.ee. Samuti vastame küsimustele, mis tulevad otse-eetri ajal vestlusaknasse.
Rohkem infot eriala kohta: https://eamt.ee/erialad/muusikateadus/kultuurikorraldus/
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia magistrandi Otto Iivari ambisooniline teos „Weightless“ tuli Itaalias Pesaros toimunud rahvusvahelisel Sonosfera ambisoonika konkursil 2. kohale. Konkursi lõppkontsert ja auhinnatseremoonia toimuvad 9. juunil Pesaros, Sonosfera spetsiaalses, kerakujuliselt paigutatud kõlarisüsteemiga kontserdisaalis.
ISAC-i (International Sonosfera Ambisonic Competition 2023) konkursist võttis osa heliloojaid 26 riigist. Žürii tõi esile tööde silmapaistvat kunstilist ja tehnilist kvaliteeti ning võidutööde valik oli äärmiselt raske ja konkurentsitihe. Tulemused jagunesid järgmiselt:
I koht – Nikos Stravropoulos „Khemenu“
II koht – Otto Iivari „Weightless“
III koht – Wey Yang „ní nán“
Lisaks leidsid äramärkimist kaks teost – Jean Marc Duchenne’i „Scène aux champs“ ja Jakob Gille’i „La porta nel dado“
ISAC-i konkursi algataja on Pesaro G. Rossini konservatooriumi elektroakustilise kompositsiooni emeriitprofessor Eugenio Giordani, kes kavandas konkursi Sonosfera jaoks 2020. aasta alguses, vahetult enne pandeemia esimest lainet. Eugenio Giordani suri Covid-19 tõttu 4. aprillil 2020, olles üle 40 aasta tegutsenud Eksperimentaalse Muusika Elektroakustilise Labori (LEMS) direktorina ning olles eeskuju ja inspireerija mitmele põlvkonnale elektroakustilistele heliloojatele. Koos David Monacchiga oli ta ka SPACE’i (Soundscape Projection Ambisonic Control Engine) asutaja. Tegemist on esimese 21.1 täisperifoonilise stuudio ja kuulamissaaliga Itaalias, mis on ehitatud spetsiaalselt 3D-heliga töötamiseks ja muusika loomiseks ning see avati laiemale üldsusele 2013. aastal. Rohkem infot: https://isac-pesaro.github.io/
Otto Iivari töid on rahvusvaheliselt tunnustustatud mitmel korral: 2022. aasta sügisel tunnistati „Thở“ VI Euroopa üliõpilaste 3D audio konkursil kuldmedali vääriliseks, konverentsil „Audio mostly“ saavutas sama teos publiku lemmiku tiitli. Sama aasta kevadel märgiti teos „Dunes“ ära 15. rahvusvahelisel Destellose elektroakustilise heliloomingu konkursil Argentiinas.
Otto Iivari helitöid „Thở“ ja „Weightless“ saab ambisoonilises helikeskkonnas kuulata elektroakustilise loomingu lõpetajate kontserteksamil 2. juunil kell 19.00 EMTA black box’is.
4.–5. maini leidis Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis aset IV klaverikammermuusika konkurss EMTA üliõpilasansamblitele. Konkursil osales 34 üliõpilast: 7 duot, viis triot, klaverikvartett ja klaverikvintett. Züriisse kuulus professor Janis Maleckis (Läti Muusikaakadeemia).
I koht – klaverikvartett MOSSO koosseisus Triin Veissmann (viiul), Oliver Vilu (vioola), Andres Alexander Metspalu (tšello) ja Susanna Liisa Onoper (klaver). Juhendaja emeriitprofessor Natalia Sakkos.
II koht – trio koosseisus Annelize Vlasenko (viiul), Tatiana Gashimova (tšello), Piret Mikalai (klaver). Juhendaja professor Marje Lohuaru.
III koht – trio koosseisus Selina Lauha (klarnet), Nuria Díaz (viiul), Nariman Amiraslanov (klaver). Juhendaja vanemlektor Marrit Gerretz-Traksmann.
Žürii tõstis esile trio: Valeri Leviand (klarnet), Ruta Kuļikovska (vioola), Hyewon Chung (klaver). Juhendaja lektor Maksim Štšura.
Žürii tõstis esile duo: Marten Meibaum (tšello), Rusudan Chuntishvili (klaver). Juhendaja professor Henry-David Varema.
Õnnitleme!

Teisipäeval, 20. juunil kell 19.00 toimub EMTA suures saalis Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia 2023. aasta lõpetajate gala, kus esinevad selle aasta lõpetajad: Piret Mikalai (klaver), Filipp Varik (tenor), Selina Lauha (klarnet), Nariman Amiraslanov (klaver), Teodor Juko Hiiemaa (tšello), Alexey Savinkov (oboe), Medeiné Mickevičiute (klaver), Yichenzi Zhou (metsosopran), Ingrid Rabi (vokaal), Liisa-Maria Marrandi (klaver), Henri Zibo (akordion), Aleksei Epifanov (elektroonika), Gon Muruaga Olguin (elektrikitarr, elektroonika), Otto Iivari (elektroonika), Jürnas Rähni (metsasarv). Piletid hinnaga 10 eurot on saadaval Fientas siin. (Üli)õpilastele ja pensionäridele on sissepääs tasuta, kuid selleks palume võtta tasuta pileti Fientast.
Lõpetajate gala fotoalbum asub siin.
Kolmapäeval, 21. juunil kell 19.00 esineb XXVI Suure-Jaani Muusikafestivali raames Suure-Jaani kooli saalis EMTA sümfooniaorkester. Solistid on 2023. aasta lõpetajad, dirigeerib Toomas Vavilov. Piletid hinnaga 15 ja 12 eurot on saadaval Fientas siin.
Neljapäeval, 22. juunil kell 14.00 leiab EMTA suures saalis aset Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia 2023. aasta lõpetajate kontsertaktus, kus esinevad lõpetajad ja EMTA sümfooniaorkester Toomas Vavilovi dirigeerimisel. Kontsertaktusele pääseb kutsetega, otseülekannet saab jälgida EMTA YouTube’i kanalist siit ja suurel ekraanilt kammersaalis.
21.–24. augustini leiab Pärnu Kunstide Koolis aset Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suvekool kooliteatrite ja teatriringide juhendajatele.
EMTA lavakunsti osakonna õppejõudude Tiit Ojasoo, Mart Kolditsa, Tiina Tauraite ja Külli Teetamme töötubades saab keskenduda näitlejaõppe põhielementidele: tähelepanu, kujutlus, loovus, spontaansus ja kokkumäng. Õpitakse tundma meetodeid tegelaskujude ja stseenide loomiseks ning arendamiseks.
Koolitusel tutvustatakse oskusi ja vahendeid õpilaste näitlejaannete avastamiseks ja arendamiseks ning nende toetamiseks nii tegelaskujude kui ka stseenide loomisel lavastuse tööprotsessis.
Täpsem info koolituse kohta siit.
Registreerimine on avatud 20. maini.
7.–12. augustini 2023 toimub Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia VII suvekursus noortele pianistidele Haapsalus.
Kursusele kutsume osalema õpetajaid ja muusikakoolide 5.–12. klasside õpilasi. Tundide kuulamine on kõikidele õpilastele tasuta.
Avatud tunde viivad läbi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia õppejõud professor Ivari Ilja, professor Peep Lassmann, vanemlektor Kai Ratassepp, vanemlektor Mati Mikalai, vanemlektor Marko Martin ja vanemlektor Mihkel Poll.
Osalejaid ootavad ees:
– avakontsert;
– osalejate kontserdid;
– ühistegevused;
– täiendkoolitus pedagoogidele: kõik näidistunnid ja kontserdid on avatud täiendusõppeks.
Suvekursus toimus koostöös C. Kreegi nim Haapsalu Muusikakooliga.
Täpne info kursuse kohta siit.
Registreerimine on avatud 1. juunini.