Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ning Eesti Muusikaõpetajate Liidu Orff-sektsiooni kursus
Orff-pedagoogika põhimõtete rakendamine muusikaõpetuses
Maht: 24 t kontaktõpet ja 8 t iseseisvat tööd
Aeg: 4 õppepäeva: 24. jaanuar, 21. veebruar, 27. märts ja 18. aprill 2026
Koht: Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel: eesti keel
Lektorid Tuuli Jukk, Marju Järvpõld, Anu Lõhmus, Anu Ott, Piret Hinrikus-Sage, Kaja Täht
Õpperühma suurus 20
Kursuse tasu: 170 eurot
Sihtgrupp: alustavad muusikaõpetajad (kuni 5 aastat pärast kõrgkooli lõpetamist muusikaõpetajana töötanud), kes soovivad täiendada oma Orff-pedagoogika-alaseid teoreetilisi, praktilisi ja didaktilisi teadmisi.
Kursuse eesmärk on anda põhiteadmised Orff-pedagoogika põhimõtetest ja tutvustada praktilisi võimalusi nende põhimõtete rakendamiseks muusikaõpetuses nii koolieelses eas kui ka üldhariduskooli I ja II kooliastmes.
| Teemad | Kontakttunde | Iseseisev töö |
| Orff-pedagoogika teoreetiline alus. Muusikaõpetuse elemendid kõnehääl, laulmine ja pillimäng Tuuli Jukk, Anu Lõhmus | 6 | 2 |
| Muusikaõpetuse elemendid muusika kuulamine ja liikumine Piret Hinrikus-Sage, Kaja Täht | 6 | 2 |
| Orff-pedagoogika põhimõtete rakendamine koolieelses eas Marju Järvpõld ja Anu Lõhmus | 6 | 2 |
| Orff-pedagoogika põhimõtete rakendamine üldhariduskooli I ja II kooliastmes Anu Ott ja Kaja Täht | 6 | 2 |
| Kokku | 24 | 8 |
Õpiväljundid
Kursuse läbinud osaleja:
– on omandanud põhiteadmised Orff- pedagoogikast;
– omab esmaseid praktilisi kogemusi Orff- pedagoogika põhimõtete rakendamisest muusikaõpetuses nii koolieelses eas kui ka üldhariduskooli I ja II kooliastmes;
– on võimeline iseseisvalt looma elementaarseid õppeülesandeid ja neid praktikas rakendama.
Õppevormid ja õppetöö korraldus
Õppetöö toimub neljal päeval, õppevormideks on praktilised töötoad, loengud ja iseseisev töö
| Nõuded lõpetamiseks | Õppetöös osalemine 75%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine. |
| Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis | Eristamata (arv, m.arv,mi) |
| Hindamismeetodid | Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud |
| Hindamiskriteeriumid | Õppetöös osalemine 75%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine |
Lõpetamisel väljastatavad dokumendid
Kursuse lõpetajale väljastatakse EMTA täienduskoolituse tunnistus koos hinnetelehega.
Õppekava juht on Eesti Muusikaõpetajate Liidu Orff-sektsiooni juht Kaja Täht
Kaja Täht on omandanud 2012. aastal Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia haridusteaduste magistri koolimuusika õppekaval. Õpingute ajal viibis ta üliõpilasena välisvahetuses nii Itaalias, Islandil kui ka Rootsis. Just viimases tutvus ta Dalcroze-rütmika metoodikaga ja selle rakendamisega muusikapedagoogikas. Kaja Täht on töötanud muusikaõpetajana erinevates lasteaedades, koolides ning muusikakoolides, juhendanud muusikapedagoogika tudengeid Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias aine “Rütmika muusikaõpetuses raames” . Kaja Täht on viinud läbi rütmika- ja liikumisalaseid täiendkoolitusi Eestis ja mujal. Ta on osalenud Orff-pedagoogika suvekursusel Põltsamaal ning alates 2023. aastast on ta Eesti Muusikaõpetajate Orff-sektsiooni juht ning alates 2025. aasta märtsist Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia täienduskoolituskeskuse projektijuht.
Piret Hinrikus Sage on lõpetanud 1991.a. Tallinna Muusikakeskkooli ning omandanud 1996.a. Tallinna Ülikooli kultuuriteaduskonnas koreograafia eriharu ning tantsujuhtimise erialal magistrikraadi MA professor Mait Agu kursusel. Aastatel 2001-2009 töötas Piret Hinrikus Sage Austraalias, Sydney Ülikooli Konservatooriumis Orff-pedagoogika õpetajana. Lisaks on Piret Hinrikus Sage end täiendanud 2010 Austrias, Salzburgi Mozarteumi Ülikooli Orff Instituudis „Elemental music and dance education“ suvekursusel. Aastast 2010 on Piret Hinrikus Sage rütmika ja tantsuõpetaja Rocca al Mare Koolis ning aastast 2022 Tallinna Muusika- ja Balletikooli MUBA muusika- ja liikumisõpetuse juhtõpetaja ning täiendõppe koolitaja, E.Idla liikumisõpetuse aspirant ning õppevara ja CD „Kollane“ töörühma liige ning kaasautor.
Tuuli Jukk on õppinud Orff-pedagoogikat Salzburgi Ülikooli Orff-Instituudis ning õpetab alates 1999. aastast Orff-pedagoogikale toetudes õpilasi Põltsamaa Muusikakoolis ning tudengeid TÜ Viljandi Kultuuriakadeemias, samuti on ta läbi viinud täiendkoolitusi õpetajatele üle terve Eesti ning välisriikides. Tuuli Jukk on mitmete õppematerjalide autor või kaasautor (“Koolimuusika”, “Mäng ja pillimäng”, “Linnulaulud”, CD-d “Roheline” ja “Kollane”).
Marju Järvpõld on lõpetanud 1985. aastal Tallinna Pedagoogilise Instituudi koolieelse pedagoogika erialal ning 2012. aastal omandanud haridusteaduse magistri Tartu Ülikoolis. Ta on töötanud alates 1985. aastast Tartus lasteaia muusikaõpetajana ning alates 2010. aastast koolitanud alushariduse õpetajaid Tartu Ülikoolis, teadvustades muusika lõimimise võimalusi laste igapäevastes tegevustes. Marju Järvpõld on osalenud mitmetel rahvusvahelistel Orff-koolitustel ning läbi viinud Orff-metoodika koolitusi üle Eesti. Orff-metoodika on tänaseni tema töö olulisemaks pidepunktiks. See on arendanud muusikalist mõtlemist ja aidanud muuta muusikalised tegevused mitmekesiseks, mänguliseks ja loovaks. Ta on andnud panuse õppematerjali ja CD “Kollane” koostamisele ning on olnud nõuandja CD Oranž tegemise juures. Marju Järvpõld tegutseb ka Eesti Rahvapärimuse Koolis, kus ta erinevate metoodiliste võtetega tutvustab lastele muusikat ja pärimust. Marju Järvpõld on tegelenud terve elu koorilauluga ning avastanud veidi hiljem ka väikekandle ja karmoška võlud.
Anu Lõhmus on üle kolmkümne aasta õpetanud laululapsi erahuvialakoolis, praegu töötab muusikaõpetajana lasteaias ja muusikaõpetaja eriala üliõpilaste lektorina Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias. Anu Lõhmus on õppinud Tallinna Muusikakeskkoolis ja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, täiendanud end muusikaõpetajate koolitustel Eestis, Soomes, Austrias ja Slovakkias.
Anu Ott on lõpetanud G. Otsa nimelise muusikakooli ja EMTA koorijuhtimise erialal. Alates 2000. a on ta õpetaja Audentese Erakoolis, olles I–III klasside muusikaõpetaja ja Audentese Lastekoolis, andes muusikatunde 4-, 5- ja 6-aastastele lastele.
Üle 10 aasta oli Anu loomingulise ja pedagoogilise arengu oluliseks mõjutajaks Laste Loomingu Stuudio ja Monika Pullerits. Ta on osalenud Orff-pedagoogika täienduskoolitustel Eestis, Ungaris ja Soomes. See tee on Anu viinud Orff-pedagoogika elementide kasutamiseni oma pedagoogilises tegevuses. Anu Ott on juhendanud töötuba Kehra rütmikafestivalil ja Saaremaa Suvekoolis koolieelsete lasteasutuste muusikaõpetajatele. Lisaks õpetajaametile on Anu olnud Audentese naiskoori peadirigent ja on Audentese Erakooli mudilaskoori dirigent.