Jäta navigatsioon vahele
Jäta mobiili navigatsioon vahele
KONTAKTID KONTSERDID JA ETENDUSED

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia doktorant helilooja Marcelo Chacur Politano pälvis oma teose „Juured“ („Roots“) eest Brasiilia Kunstide Fondi (Funarte) preemia kammermuusika kategoorias. Helitöö valmis magistritööna (audiovisuaalse loomingu eriala, juhendajad Einike Leppik ja Helena Tulve) ja selle salvestas Tallinna Uue Muusika Ansambel festivali COMMUTE#3 raames (2021).

Brasiilia tähtsaima muusikapreemiaga kaasneb rahaline auhind, teose salvestamine ja esitamine riiklikus televisioonis.

Marcelo Chacur Politano doktoritöö juhendajad on Helena Tulve ja Kerri Kotta.

Õnnitleme!

World Youth Choir (Maailma Noortekoor) ootab konkureerima kõiki huvilisi vanuses 17–26 aastat (seisuga 1. august 2024).

Ettelaulmine toimub neljapäeval, 30. novembril kell 12.00 Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kammersaalis (C-405) ning see koosneb neljast, allolevas järjekorras läbiviidavast ja salvestatavast osast:

1) hääleulatuse test – heliredel laulduna vokaalil (forte, a capella);
2) noodilugemise katse – tundmatu teos, mille ettevalmistusajaks on maksimaalselt 10 minutit (klaverit kasutamata);
3) ettevalmistatud kohustuslik teos – oma häälepartii Beethoveni 9. sümfooniast;
4) ettevalmistatud laul/aaria vabal valikul. Ettelaulmisele palutakse tulla oma klaverisaatjaga.

Suvesessioon
Maailma Noortekoori suvesessioon toimub 18.08–08.09 2024. Prooviperiood leiab aset Weikersheimis (Saksamaa), millele järgneb kontserttuur Saksamaale, Hollandisse ja Itaaliasse. Täpsem info koori kodulehel siin. Koori juhatavad Tan Dun (Ameerika Ühendriigid) ja Jörn Hinnerk Andresen (Saksamaa).

NB! Kõik kohalviibimisega seotud kulud (majutus, toitlustus, kohalik transport ja töömaterjalid) katab korraldaja. Lauljal tuleb tasuda osavõtutasu 100€, lennukipiletid Eestist Saksamaale ja tagasi, reisi- ja tervisekindlustus ning muud võimalikud erakulud.

Registreerumine ettelaulmisele on avatud 23. novembrini 2023 siin.

Pühapäeval, 29. oktoobril valiti II Soome koorijuhtide konkursi võitjaks Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ning Sibeliuse Akadeemia üliõpilane Leiu Tõnissaar. Konkurss toimus 27.–29. oktoobrini Tampere raekojas ja seda korraldas Soome Kooriühing koostöös Pirkanmaa Koorikeskuse ja Tampere Kõrgkooliga.

Lisaks 2000 euro suurusele rahalisele preemiale on konkursi võitjale auhinnaks kontsert Tampere Cappellaga 2024. aasta mais toimuval Vaasa koorifestivalil. Tõnissaar sai ka 500€ eripreemia Majaoja Sihtasutuselt.

Konkursi žüriisse kuulusid Markus Yli-Jokipii (esimees, TAMK Musiikki), Saara Aittakumpu (Sibeliuse Akadeemia), Elisa Huovinen (Soome kooriühing), Dani Juris (Staatsoper Unter den Linden, Berliin) ja Jani Sivén (Sibeliuse Akadeemia).

Õnnitleme!

Riku Miettunen, Leiu Tõnissaar ja Anna Sandström

Reedel, 27. oktoobril Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis toimunud Lilian Semperi stipendiumikonkursil pälvis stipendiumi (1000 eurot) EMTA bakalauruseõppe üliõpilane Sofia Khvichia (juhendajad prof Peep Lassmann ja vanemlektor Age Juurikas).

Konkursil osalejaid hindas žürii koosseisus vanemlektor Kai Ratassepp ja vanemlektor Marko Martin.

Stipendium eraldati Eesti Rahvuskultuuri Fondi kaudu.

Õnnitleme!

13. novembril kell 10-17 toimub Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kammersaalis Eesti Teatri Agentuuri ja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli koostöös sündiv teemapäev „teater / kestlikkus“.

Teemapäev uurib eelkõige kaht laadi kestlikkust teatris: ökoloogiline kestlikkus ja vaimne kestlikkus. Ühelt poolt püütakse välja selgitada, kui loodushoidlik on Eesti teater ning milline roll on teatriinimestel mängida kliimamuutuste ärahoidmisel. Visandatakse võimalusi tulevikust, kus teater kulutab keskkonda võimalikult vähe. Teisalt kaardistatakse, kuidas ka inimesi teatris võimalikult vähe kulutada. Millisel moel saavutada ja hoida vaimset heaolu nii teatri sees kui ka teatri kaudu?

Teemapäev koosneb ettekannetest ja aruteludest, kus on oodatud kaasa rääkima kõik üritusel osalejad. Ürituse käigus toimub ka vaimset tervist turgutav naljakirjutamine Kinoteatri juhendamisel.

Teemapäeva korraldab Eesti Teatri Agentuuri meeskond koostöös EMTA lavakunstikooliga, teemapäeva konsultant on loovisikute nõustaja Monika Larini ning päeva juhib kuraator Annika Üprus. Teemapäeva toetab Kultuurkapitali näitekunsti sihtkapital.

Ürituse päevakava ja esinejate nimekirja leiab Eesti Teatri Agentuuri kodulehelt ja Facebookist.

Teemapäevast teeb otseülekande ERRi kultuuriportaal, üritusel on kirjutustõlge nii kohapeal kui ka otseülekandes. Sissepääs on kõigile tasuta.

 

Jüri Gerretz
05.12.1941–27.10.2023

Lahkunud on väljapaistev viiulikunstnik ja pedagoog Jüri Gerretz, kelle aktiivne loominguline ja pedagoogiline tegevus Eestis jäid 1970. ja 1980. aastatesse.

Jüri Gerretz lõpetas 1966. aastal Moskva konservatooriumi ja 1968. aastal samas assistentuuri Galina Barinova juhendamisel. 1969. aastal võitis ta esimese Eesti keelpillimängijate konkursi, olles sel ajal juba Tallinna Muusikakeskkooli viiuliõpetaja. Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias töötas Jüri Gerretz aastatel 1973–1997, aastast 1979 dotsendi ja aastast 1993 professorina. Samal ajal tegutses ta aktiivselt solisti ja kammermuusikuna, tehes tihedat koostööd dirigentide Neeme Järvi ja Roman Matsovi ning ansamblipartnerite Toomas Velmeti ja Valdur Rootsiga. 1990. aastatel kandus Jüri Gerretzi tegevus peamiselt Soome.

Jüri Gerretz on andnud suure panuse Eesti keelpillimängu arengusse. Tema õpilaste seas on paljud tunnustatud viiuldajad ja viiulipedagoogid: Arvo Leibur, Maano Männi, Harry Traksmann, Kristel Eeroja, Leho Ugandi jpt. Arvo Leibur iseloomustab oma õpetajat ja lähedast sõpra kui kirglikku inimest ja tegude meest, kes vajadusel aitas alati ja kiiresti.

Hoiame mälestust ja langetame leinas pea. Avaldame sügavat kaastunnet lähedastele.

Ärasaatmine 19. novembril kell 13.00 Mustpeade majas. Pärgi ja lilli palutakse mitte tuua.

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia muusikateaduse professor Allan Vurma juhitud töögrupi artikkel “The intensities of vowels and plosive bursts and their impact on text intelligibility in singing” on äsja avaldatud maailma ühes juhtivas akustika valdkonna teadusajakirjas – The Journal of the Acoustical Society of America. Tegemist on erakordse tunnustusega, mis kinnitab EMTA teadlaste kõrget taset rahvusvahelisel teadusmaastikul.

Artikkel on osa laiemast uurimistööst, mida toetab grandiga Eesti Teadusagentuur (grandiprojekt number PRG1552). Töögruppi kuuluvad lisaks professor Vurmale koostööpartnerid Einar Meister ja Lya Meister TalTechi Keeletehnoloogia Laboratooriumist, EMTA emeriitprofessor Jaan Ross, teadur Marju Raju ning doktorandid Veeda Kala ja Tuuri Dede.

Artikli digitaalne identifitseerimisnumber on https://doi.org/10.1121/10.0021968. Lähema huvi korral võib pöörduda otse professor Allan Vurma poole.

Lisaks ootab aasta lõpus ilmumist teine töögrupi artikkel eestikeelses teadusajakirjas Mäetagused.

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias kaitsti 24. oktoobril innovaatiline doktoritöö: esmakordselt kirjutati Eestis doktoritasemel uurimus virtuaalreaalsuse dramaturgiast. Selle autor nooremteadur Ana Victoria Falcón Araujo käsitles oma töös küsimust, kuidas kirjanikud saaksid luua näidendeid, mis on mõeldud lavastamiseks (osaliselt) virtuaalreaalsuses. Juhendajad olid vanemteadur Madli Pesti (pildil koos Ana Falcóniga) ja dramaturg, dr. phil. Marion Jõepera, oponeeris Budapesti Moholy-Nagy Kunsti- ja Disainiülikooli juhtiv teadur Ágnes Bakk.

Falconi interdistsiplinaarne doktoritöö „Drafting the VR Play: Exploring Extended Reality Theater to Propose a Method for Virtual Reality Playwriting“ ühendab VR-näidendi kirjutamise varajased vormid, olemasolevad kirjutamiskonventsioonid, akadeemilise kirjanduse ja kunstilised eksperimendid. Töö tulemusena toob autor esile aspektid, mida kirjanikud peaksid virtuaalreaalsuses lavastamiseks mõeldud näidendi kirjutamisel arvesse võtma. Need on kasutaja kohalolekutunne virtuaalruumis (immersioon), interaktiivsus, vaatepunkt ja kasutatud tehnoloogia (näiteks kasutaja pea küljes olevad seadmed ja lisaseadmed). Doktoriuurimus selgitab ja avab ülimalt aktuaalse ja pidevalt uueneva virtuaalreaalsuse valdkonna arengut, mõisteid ja praktilist kasutust.

Ana Victoria Falcón Araujo ja juhendaja Madli Pesti

Täna algas Jasmin Vardimon Company kahenädalane meistrikursus kaasaegsete etenduskunstide üliõpilastele.

Jasmin Vardimon Company asutati 1998. aastal Londonis ja sellest kujunes kiiresti üks olulisemaid tantsuteatritruppe Suurbritannias. Trupp on tuntud oma ainulaadselt teatraalse koreograafia ja lavastusliku stiili poolest, mis ühendab füüsilise teatri, omapärase karakteriseerimise, uuenduslikud tehnoloogiad, teksti ja tantsu. Terava vaistu ja provokatiivsusega on trupp arendanud välja unikaalse koreograafilise väljenduslaadi, mida iseloomustavad kaunilt detailirohke liikumine, läbinägelik huumor ja kaasahaarav draama.

Meistrikursuse viib läbi Marilena Dara, kes alustas koostööd Jasmin Vardimoniga 2012. aastal, esmalt ühe peaosalisena lavastuses „Justitia“, hiljem juhendajana ning praegu uute, rahvusvaheliselt tuuritavate lavastuste „Maze/Pinicchio“ ja „MEDUSA“ repetiitorina.

Marilena Dara on meistrikursusi läbi viinud paljudes ülikoolides, stuudiotes ja festivalidel üle maailma, ka 2019. sügisel andis ta meistrikursuse EMTA kaasaegsete etenduskunstide õppekaval.
Kursus lõppeb avatud tunniga EMTA black box‘is reedel, 3. novembril 19.00.

Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri (ERSO) komisjoni ühehäälse otsusega valiti II viiulirühma rühmamängija ametikohale kümne muusiku seast Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia üliõpilane Annelize Vlasenko.

Annelize Vlasenko alustas viiuliõpinguid 7-aastaselt Saue Muusikakoolis (õpetaja Juta Ross). Õpingud jätkusid Tallinna Muusikakeskkoolis (õpetajad Aino-Marika Riikjärv ja Kristina Kriit), mille ta lõpetas 2019. aastal kuldmedaliga. Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia bakalaureuseõppe lõpetas Vlasenko 2022. aastal cum laude (õpetaja Krstiina Krtit) ning hetkel jätkab ta akadeemias õpinguid magistrantuuris.

Vlasenko on pälvinud tunnustusi mitmetel konkurssidel ja festivalidel, sealhulgas vabariiklikul konkursil ,,Parim noor instrumentalist 2016”, kus ta saavutas I koha. Samuti on teda tunnustatud diplomiga X Eesti noorte keelpillimängijate konkurss-festivalil (2018), kammermuusika konkurss-festivalil In Corpore(2018) ning  EMTA II ja III klaverikammermuusika konkursil saavutas ta kvintetiga peapreemia. Eesti Keelpillimängijate konkursil (2020) pääses ta II vooru.

Annelize Vlasenko on erialaselt täiendanud end Dmitry Sitkovetsky, Noah Bendix-Balgley, Dorian Xhoxhi, Triin Ruubeli, Stanislav Pronini, Eva Bindere, Marlene Ito, Mari Tampere-Bezrodny, Shlomo Mintzi, Jan Repko, Dejan Bogdanovichi, Marina Chiche jt. tunnustatud viiuldajate meistrikursustel.

2019. aastal soleeris ta Tallinna Muusikakeskkooli sümfooniaorkestri ees ning 2021. aastal Eesti Muusika-ja Teatriakadeemia kammerorkestri ees. 2018. aastal osales Concertgebouw orkestri projektis ,,Side by Side” ning 2020. aastal valiti ta Animato akadeemiasse ja orkestri liikmeks.

2021/2022 hooajal osales orkestritöös Rahvusooper Estonia orkestris ning 2022/2023 hooajal Eesti Riiklikus Sümfooniaorkestris. 2021. aastal osutus väljavalituks Berliini Filharmoonikute, Karajani Akadeemia ja Balti riikide muusikaakadeemia ühisprojekti Baltic Roots, mis toimus selle 2022. aasta oktoobris Berliinis. Viimase projekti pidulik lõppkontsert toimus Berliini Filharmoonia Kammersaalis.

Vlasenko on klaverikvinteti Soli Deo Gloria liige, kellega toimuvad regulaarselt esinemised.

Õnnitleme ja soovime palju edu!

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.