Latest Posts
3. detsembril 2022 toimub Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis EMTA muusika interpretatsiooni osakonna Heljo Sepa nimeline pianistide konkurss. Sündmusega tähistatakse muuhulgas Heljo Sepa, väljapaistva Eesti pianisti ja pikaaegse EMTA professori, 100. sünniaastapäeva.
Konkursil võivad osaleda kõik EMTA klaveri eriala üliõpilased. Esitada tuleb kava kestusega 25–30 minutit, mis sisaldab vähemalt 12 minutit eesti muusikat ja etüüdi. Kõik teosed peab esitama peast.
Konkursil on rahalised preemiad ning esmakordselt antakse välja Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali Heljo Sepa nimeline stipendium.
Konkursile registreerimiseks palume saata osavõtusoov ja kava hiljemalt 28. novembril aadressile mati.mikalai@eamt.ee.
1. novembril kell 14.30 toimub Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias üliõpilastele ettemäng, mille edukalt läbinud saavad võimaluse osaleda Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri (ERSO) töös.
Ettemängul osalemiseks palub ERSO ette valmistada järgmised teosed:
Viiulid ja puupuhkpillid – esimene osa Wolfgang Amadeus Mozarti kontserdist vastavale instrumendile
Vioolad – esimene osa Carl Stamitzi või Franz Hoffmeisteri vioolakontserdist
Tšellod – esimene osa Joseph Haydni tšellokontserdist
Kontrabassid – esimene osa Carl Ditters von Dittersdorfi või Johann Baptist Vanhali kontrabassikontserdist
Metsasarved – esimene osa W. A. Mozarti metsasarvekontserdist nr 3 Es-duur (koos kadentsiga 39) ja esimene osa Richard Straussi metsasarvekontserdist nr 1 Es-duur
Trompetid – esimene osa Joseph Haydni trompetikontserdist
Tromboonid – teos Andres Kontuse valikul
Tuuba – esimene osa Ralph Vaughan Williamsi tuubakontserdist
Löökpillid – orkestrisoolod Maarja Nuudi valikul
Lisaks palume ette valmistada 4 orkestripartiid.
Ettemängule registreerimiseks palume keelpillide erialade üliõpilastel võtta ühendust prof Arvo Leiburiga ja puhk- ning löökpillide erialade üliõpilastel prof Toomas Vaviloviga.

24. oktoobril toimub Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kammersaalis EMTA interpretatsioonipedagoogika, muusikateaduse ja Eesti Klaveriõpetajate Ühingu koostöös teemapäev „„Hästitempereeritud klaviir“ 300“.
Tänavu möödub 300 aastat muusikaloo ühe olulisema tüviteksti – Johann Sebastian Bachi prelüüdide ja fuugade kogumiku „Hästitempereeritud klaviir“ I osa käsikirja valmimisest.
Teemapäev algab õpitoaga, kus pianist Irina Zahharenkova, kes on HTK I osa korduvalt tervikuna esitanud, avab teost interpreedi vaatenurgast ja jagab esitusnõuandeid noortele pianistidele. Õpitoale järgnevates ettekannetes tulevad vaatluse alla HTK I osa sümboolika, HTK kui oma ajastu muusikaline sõnaraamat / entsüklopeedia ja HTK mõju järgnevale klaverimuusikale. Samadel teemadel jätkub ka vestlusring.
KAVA:
15.00–16.15 Irina Zahharenkova õpituba
16.30–17.30 Ettekanded ja vestlusring:
„Bachi „Hästitempereeritud klaviir“ ja instrumentaalmuusika sakraliseerimine“ – prof Toomas Siitan, PhD
„Klaviirist klaverini – HTK ja pianistliku ajastu sünd 19. sajandi alguses“ – vanemlektor Sten Lassmann, PhD
„Bachi „Hästitempereeritud klaviir“ kui barokiaja muusikaentsüklopeedia“ – prof Lembit Orgse, PhD
Teemapäeval osalemine on tasuta.
Päeva lõpetab kell 19.00 Estonia kontserdisaalis festivali „KLAVER“ raames toimuv Eesti pianistide galakontsert „Bach. HTK 300“. Kontserdi piletid on saadaval Piletilevis.

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia magistrandi Otto Iivari ambisooniline (ruumiline) teos „Thở“ tunnistati VI Euroopa üliõpilaste 3D audio konkursil oma kategoorias kuldmedali vääriliseks.
Konkursi finaal toimus 8. oktoobril Grazis, Austrias festivali „Musikprotokoll“ raames. Konkursi korraldajad on Grazi Kunstiülikooli Elektroonilise Muusika ja Akustika Instituut (IEM) ja Saksa Toonmeistrite Ühing (Verband Deutscher Tonmeister VDT) ja sel korral ka festival ORF musikprotokoll. Konkursi kategooriad olid ambisooniline (3D) helilooming, audiodraama, dokumentaal- ja välisalvestus ning stuudiotöö. Finalistide hulgas olid osalejad Saksamaalt, Austriast, Inglismaalt, Eestist ja Soomest.
Otto Iivari võidutöö pealkiri „Thở“ tähendab vietnami keeles väljahingamist ja teose algmaterjaliks on vietnami nao bat gongi helispekter. Teose helikeel ja muusikaliste kujundite ring on inspireeritud kontrollitud kaosest, mille tekitab impulsilaadsete helide kuhjumine. Helimaterjali loomisel näidatakse heli väikseimate orgaaniliste detailideni tohutus harmoonilises spektris ning omavahel kombineeruvad nii salvestatud kui ka sünteesitud helid.
Žürii tõstis oma sõnavõtus esile Iivari helitöö musikaalsust, kontrolli materjali üle, tämbri- ja detailitundlikkust. Eraldi toodi välja teose 3D ruumi orgaanilist käsitlust, kus spatsialisatsioon ei ole kui eraldiseisev osa kompositsioonist, vaid mõjub helide algupärase omadusena.
Teos „Thở“ pälvis tähelepanu juba septembrikuus Austrias St. Pöltenis toimunud „Audio mostly“ konverentsil, kus see saavutas publiku lemmiku tiitli.
Otto Iivari on EMTA elektroakustilise loomingu eriala magistrant (juhendaja Malle Maltis) ning täiendab end sügissemestril Erasmus-programmi raames Grazis, Austrias (University of Music and Performing Art Graz – Institute of Electronic Music and Acoustics).
Lisainfo konkursi kodulehelt siit.

Sel kolmapäeval, 12. oktoobril kell 19.00 esineb Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ning SA Eesti Interpreetide Kontserdid kontserdisarja „i nagu interpreet“ raames EMTA suure saali laval trio Mari Poll (viiul), Henry-David Varema (tšello) ja Mihkel Poll (klaver).
Kontserdil kõlavad Ester Mägi, Arno Babadžanjani ja Ludwig van Beethoveni klaveritriod.
Ludwig van Beethoveni fenomenaalse Es-duur trio op. 70 nr 2 kõrval tulevad esitamisele kaks vähem kuuldud teost. „Arno Babadžanjani trio peale sattusime tegelikult üsna juhuslikult, kuid kohe tekkis pöördumatu soov seda ka ise esitada. Tegemist on erakordselt kauni, temperamentse ning suurejoonelise teosega,“ avab kava koostamise tagamaid pianist Mihkel Poll. „Ester Mägi trio on põhjamaiselt karge väljendusviisiga ning ei ava ennast tingimata esimesel kokkupuutel. Aga mida rohkem oleme seda mänginud, seda enam on võlunud meid teose habras ilu ning juba varasele Mägi loomingule omane tundlik emotsionaalne maailm,“ sõnab Poll.
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ning SA Eesti Interpreetide Kontserdid koostöös toimuv sari ootab alates 2022. aasta algusest kuulajaid EMTA kontserdi- ja teatrimaja suurde saali (Tatari 13), et pakkuda parimas võimalikus keskkonnas suurepärast muusikat tipptasemel interpreetide esituses.
Piletid on saadaval Fientas siin ja tund enne algust kohapealt.
Meediakajastus:
“I nagu interpreet” toob lavale Mari Polli, Henry-David Varema ja Mihkel Polli trio (ERRi Kultuuriportaal)

6.–8. oktoobrini etendus Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kontserdi- ja teatrimaja suure saali laval kogupereooper „Mängime Võluflööti“. Etendused toimusid MTÜ Ooperiga Söbraks ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia koostöös.
Ain Angeri sõnul tuli idee tuua lavale lühendatud versioon „Võluflöödist“ mujalt maailmast, kus sellist praktikat kasutatakse väga palju selleks, et inimesi ooperile lähemale tuua.
Wolfgang Amadeus Mozart
Emanuel Schikaneder / Leelo Tungal
„MÄNGIME VÕLUFLÖÖTI“
Kogupereooper ühes vaatuses
Dirigent Kaspar Mänd
Lavastus Edmund Emge (Austria), Alar Haak, Tanel Ting
Kunstnik Riina Vanhanen
Valguskunstnik Priidu Adlas
Videokunstnik Katre Sulane
Kontsertmeister Siim Selis
Laval Ain Anger, Raiko Raalik (RO Estonia), Heldur Harry Põlda (RO Estonia), Ivo Posti, Maria Leppoja, Laura Retti Laos, Merit Kraav, Sandra Laagus, Ursula Roomere, Karl Markus Kaiv, Aleksander Medri, Marta Aus, Mia Maastik
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia sinfonietta
Rahvusooper Estonia poistekoori solistid
Saaremaa Gümnaasiumi näitetrupp
Etendused toimusid:
06.10 kell 12.00 ja 18.00
07.10 kell 12.00 ja 18.00
08.10 kell 14.00
Toetajad: Kultuurkapital, Balbiino, Selver, Saaremaa vald, Kohila Vineer
Valik meediakajastusi:
Tipplaulja toob Mozarti kuulsaima ooperi Eesti peredeni (Postimees)
Ain Anger ooperist „Mängime võluflööti“: naeravad nii lapsed kui ka vanaemad (ERR „Terevisioon“)
Ain Anger: on aeg anda ka tagasi, mitte hulkuda mööda maailma ringi (ERR „Ringvaade“)
7. oktoobril toimuvad Berliin-Brandenburgi Teaduste Akadeemias eesti ja saksa humanitaarteadlaste XI Kotzebue-kõnelused. Seekord valmistati konverents ette Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ja Berliin-Brandenburgi Teaduste Akadeemia koostöös, samuti toetas üritust Eesti saatkond Berliinis. Nii Saksa kui ka Eesti teatri- ja kirjandusloos olulist rolli mänginud August von Kotzebuele (1761–1819) pühendatud konverentsi korraldatakse kunstiajaloolase Harry Liivranna algatusel alates 2012. aastast vaheldumisi Berliinis ja Tallinnas.
Konverents on pühendatud Kotzebue asutatud ja toimetatud mõjukale ajakirjale „Der Freimüthige“ („Vabameelne“, 1803–1807/1811) ja tema eksliibrisega raamatutele. Mitme saksa teadlase seas on esinejaks ka saksa germanistide korüfee akadeemik Conrad Wiedemann ja Teaduste Akadeemia juhtiv teadur Klaus Gerlach. Eesti teadlastest esinevad ettekannetega Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia õppejõud Kristel Pappel ja Harry Liivrand (mõlemad ka konverentsi korraldajad), akadeemik ja Underi ja Tuglase Kirjanduskeskuse direktor Jaan Undusk ning Tallinna Ülikooli Akadeemilise Raamatukogu ja Tartu Ülikooli teadur Kairit Kaur. Konverentsi avavad Berliini akadeemia president Christoph Markschies ja Eesti suursaadik Alar Streimann.
Konverentsi lõpetab traditsiooniliselt Kotzebue loomingu ettekanne – sedapuhku väljavõtted tema ajalehe „Der Freimüthige“ esimeste aastate numbritest ka EMTA-s seminare läbi viinud Zenaida des Aubris esituses.

13.–15. oktoobrini toimub Tartu Ülikoolis Eesti Teatriuurijate ja -kriitikute Ühenduse, Põhjamaade Teatriuurijate Föderatsiooni ja Tartu Ülikooli kultuuriteaduste instituudi ühine konverents „Performativity and Transgression“ („Performatiivsus ja transgressioon“).
Konverentsi peaesinejad on Ene-Liis Semper (Eesti) ning Ida Müller ja Vegard Vinge (Saksamaa/Norra).
Ettekannetega astuvad üles ka Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia teadurid, õppejõud ja doktorandid:
- Madli Pesti „The Reception of Transgressive Performances. The Case of NO99“
- Ana Falcon „How a Performance Led to a Latnix Community Organisation in Estonia“
- Luule Epner „Transgressive Collaborations: The Case of Von Krahl Theatre“
- Tiit Ojasoo „Who Can Cross the Border?“
- Jüri Nael „Transformative Learning Through Transgressive Performer Training Pedagogy in the Context of Higher Education“
- Eva-Liisa Linder „Outsiders or Innovators? The Untold Story of Queer Theatre in Estonia“
- Kristel Pappel „Law and Order in Estonian Musical Theatre“
- Karl Saks „Sound Art and Performativity in Johhan Rosenberg „traps““
Konverentsil osalemiseks on registreerimine avatud kuni 7. oktoobrini (osavõtutasu on 20 eurot).
Rohkem infot konverentsi veebilehelt
Lavakunsti XXXI lennu esimene ühine lavastus sünnib koostöös Tallinna Linnateatriga: 8. oktoobril esietendub Salme Kultuurikeskuse suurel laval Jaan Krossi värssromaan „Tiit Pagu“, mille lavastab XXXI lennu kursusejuhendaja Jaak Prints. „Tiit Pagu“ oleks võinud olla Jaan Krossi debüütteos, jõudis aga lugejate ette hoopis viimasena, rohkem kui tosin aastat pärast kirjaniku surma. Värssromaan seob endas kokku vaimuka, hoogsa ja lihvitud keele ning nooruse mäslemise ja otsingud.
Lavastuse kunstnik on Kristjan Suits, koreograaf Eve Mutso, valguskunstnik Emil Kallas, helikujundaja Arbo Maran, lauluõpetaja Riina Roose, värsiõpetaja Anu Lamp ja grimmikunstnik Anu Konze. Laval on EMTA lavakunsti osakonna XXXI lennu üliõpilased: Markus Andreas Auling, Karl Birnbaum, Richard Ester, Lauren Grinberg, Hanna Jaanovits, Laurits Muru, Hele Palumaa, Herman Pihlak, Kristina Preimann, Kristin Prits, Emili Rohumaa, Alice Siil, Juhan Soon, Astra Irene Susi, Rasmus Vendel ja Edgar Vunš.
Esietendus 8. oktoobril, järgmised etendused oktoobris ja novembris.
Piletid on müügil Linnateatris ja Piletilevis.
Nüüd on avatud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia e-pood, kust saab soetada EMTA sümboolikaga meeneid:
- harilik pliiats
- pastapliiats
- kruus
- kott
- T-särk
- pusa
- rinnamärk
T-särgid, pusad ja kotid on valmistatud keskkonnasäästlikult toodetud materjalidest.
E-pood asub siin: eamt.ee/pood/
Tellimused saab kätte EMTA pakiautomaadist õppehoone esimesel korrusel või Omniva pakiautomaatidest üle Eesti.
