Tallinnas, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias startis eile 11. popkultuuri konverents EUPOP, mis kestab 3. juulini. Konverentsi korraldavad Euroopa Popkultuuri Assotsiatsioon, Rahvusvaheline Popkultuuri Instituut eesotsas Turu Ülikooliga ning tänavu ka Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia.

Kui eelmisel aastal vaadeldi konverentsil sisemist tumedust, näiteks krimikirjanduse ja krimidokkide näitel, siis tänavu keskenduvad korraldajad piiridele, tuues kokku teadlased üle terve Euroopa. Ettekandeid leidub näiteks kunsti, aktivismi ja keskkonna seostest, piiridest kinos ja koomiksites, poliitilistest ideoloogiatest popkultuuris, vene propagandamuusikast pärast Ukraina sõja algust, underground’i ja kontrakultuuri elemendid Pori muusikamaastikul jpm.

“Meil on hea meel tuua EUPOP 2024 konverents Eestisse, kus piiride küsimus on tõepoolest aktuaalne,” kommenteeris Euroopa Popkultuuri Assotsiatsiooni president Kimi Kärki. “Oleme korraldanud oma konverentsi mitmel pool Euroopas: Londonis, Prahas, Berliinis, Pariisis, Turus, Limerickis, Krakowis, Stirlingis ja Pariisis. Kuna Tallinn on koht, mida ma väga armastan, on rõõm tuua siia ülemaailmne rühm popkultuuriteadlasi.”

Konverentsi avas peaetttekandega EMTA teadur, muusikateadlane Brigitta Davidjants. Ta vaatles piiride konstrueerimisest armeenia ja eesti popkultuuri näitel, kõneldes näiteks eestlastele hästi tuntud Onu Bella tähendusest tänastele ja 1990. aastate noortele: “Eestis on popkultuuri loomulikult uuritud, aga vähemasti selles, mis puudutab muusikat, on meil jätkuvalt tegu pigem vähem uuritud valdkonnaga. Loodan väga, et sellised konverentsid toovad ka meile rohkem teadlikkust, kui suur ja rikkalik see valdkond tegelikult on ning kui põnevaid uurimisnurki leiab popkultuuri jaoks.” Eelmisel aastal korraldati konverents Šotimaal Stirlingis ja järgmisel aastal on oodata järjekordset kohtumist Pariisis.

Fotod: Vahur Lõhmus