Koolieelse muusikakasvatuse didaktilised alused I

Koolieelse muusikakasvatuse didaktilised alused I


Maht:              24 t kontaktõpet  ja 12 t iseseisvat tööd
Aeg:                21.–22. märts ja 11.–12. aprill 2025
Koht:               Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel:     eesti keel
Õppekavarühm: aineõpetajate koolitus
Lektorid:       Kristi Kiilu, Anu Lõhmus, Merike Nurk 

II sessiooni ajakava

Õpperühma suurus: 25

Kursuse maksumus: kursus on tasuta neile, kes selle lõpetavad (osalemise maksumus 325 eurot kaetakse ESF VÕTI vahenditest). Kursuse katkestamisel on akadeemial õigus nõuda osalejalt hüvitist kursuse hinna ulatuses. Kursusel osalemise eeldus on kuulumine sihtgruppi.

Sihtgrupp: alustavad või väheste kogemustega koolieelses vanuseastmes töötavad muusikaõpetajad, kellel on vaja kaasaegseid meetodeid töötamiseks lasteaias.

Kursuse eesmärk on anda didaktilisi teadmisi ja praktilisi oskusi muusikategevuste läbiviimiseks koolieelses lasteasutuses.

Kursuse sisu ja käsitletavad teemad:

Teemad Kontakttunde Iseseisev töö
Muusikategevuste kavandamise üldised põhimõtted 2 1
Laulmistegevused koolieelses eas 8 4
Muusika kuulamise võimalusi töös lastega 5 3
Muusikaline liikumine lasteaias 5 2
Pillimäng muusikategevustes 4 2
Kokku 24 12

Õpiväljundid  

Kursuse läbinud osaleja:

  • omab vajalikke didaktilisi teadmisi ja praktilisi oskusi muusikategevuste – laulmistegevuste, muusika kuulamise, muusikalise liikumise ja pillimängu kavandamiseks ja läbiviimiseks;
  • tunneb eelkooliealise lapse muusikalise arengu iseärasusi ning rakendab neist tulenevaid meetodeid õppe- ja kasvatustegevuses lõimides muusika kuulamist, laulmist, muusikalist liikumist ja pillimängu.

Õppevormid ja õppetöö korraldus

Õppetöö toimub neljal päeval. Õppevormideks on loengud ja  praktiline ning iseseisev töö.

Nõuded lõpetamiseks Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud
Hindamiskriteeriumid Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine

Lõpetamisel väljastatavad dokumendid

Kursuse lõpetajale väljastatakse EMTA  täienduskoolituse tunnistus koos hinnetelehega.


Lektorid

Õppekava juht on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika eriala juht professor Kristi Kiilu.

Kristi Kiilu | ETIS 


Anu Lõhmus on üle kolmekümne aasta õpetanud lapsi erahuvialakoolis, praegu töötab muusikaõpetajana lasteaias ja muusikaõpetaja eriala üliõpilaste lektorina Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias. Muusikaõpetajaks on ta õppinud Tallinna Muusikakeskkoolis ja Eesti Muusikaakadeemias.


Merike Nurk on lõpetanud Tallinna Pedagoogilise instituudi ning töötab praegu Luha lasteaia muusikaõpetajana. Ta on läbiviinud koolitusi nii Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, Tallinna Ülikoolis kui ka Avaliku Halduse Arengukeskuses ning mitmetes Eesti Maakondades muusikaõpetajatele.


EMTA õpikeskkond

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemiat peetakse üheks kõige funktsionaalsemaks muusikaõppeasutuseks Euroopas. Akadeemial on kaks õppehoonet: üks väga moodne ja teine keskaegne. Kaasaegne õppehoone – 13 500 m2 suurune ehitis – asub Tallinna kesklinnas, lavakunsti osakonna renoveeritud hoone asub aga Toompeal, mille lugu ulatub tagasi 14. sajandisse.

2019. aastal avas muusika- ja teatriakadeemia uue kontserdi- ja teatrimaja. 6000-ruutmeetrise keskuse südameks on maailmatasemel akustika ja väga heade tehniliste võimalustega 482 istekohaga kontserdisaal, mis sobib suurepäraselt klassikalise muusika, aga ka muude muusikastiilide esitamiseks. Lisaks asub kontserdi- ja teatrimajas 130 pealtvaatajat mahutav black box, mida kasutavad eelkõige lavakunsti ja kaasaegsete etenduskunstide tudengid ning džässmuusikud. Viiekordsesse hoonesse rajati ka multimeediakeskus ning džässi ja varajase muusika õppeklassid. Virtuaalsete meistriklasside ja kontsertide läbiviimiseks on sisse seatud kaks LoLa (Low Latency Audio Visual Streaming System) viitevaba heli ja video ülekandetehnoloogiaga õppeklassi.

Akadeemias asub 150-kohaline kammersaal, kuni 77 õpilasele mõeldud suur auditoorium, 40-kohaline barokkoreliga proovisaal, ooperistuudio, elektroonilise muusika- ja helistuudio, raamatukogu ja kohvik. Lisaks on kasutusel üle 90 õppe- ja harjutusklassi, sh arvutiklass.

EMTA arendab koostööd teiste Eesti ülikoolide ning paljude maailma muusika- ja teatrikõrgkoolidega. 2022. aastal pääses EMTA juba kolmandat aastat järjest mainekasse rahvusvahelisesse kõrgharidusasutusi järjestavasse edetabelisse QS World University Rankings, kajastudes esituskunstide valdkondlikus pingereas 51–100 positsioonil kõrvuti Kölni, Leipzigi ja Budapesti muusikakõrgkoolidega.