Jäta navigatsioon vahele
Jäta mobiili navigatsioon vahele
KONTAKTID KONTSERDID JA ETENDUSED

IX Eesti pianistide konkursi võitsid Tähe-Lee Liiv ja Mantas Šernius

IX Eesti pianistide konkursi tulemused selgusid reedel, 29. novembril Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kontserdi- ja teatrimajas pärast konkursi teist finaalkontserti. 27 osaleja seast jõudis finaali 6 pianisti. Finalisti diplomid pälvisid Mariin Gill, Sven-Sander Šestakov ja Sofia Khvichia, III preemia sai Evita Lohu. II preemia jäi välja andmata ning esimesed preemiad omistati Tähe-Lee Liivile ja Mantas Šerniusele. 

Kõik konkursi laureaadid ja diplomandid pälvisid rahalised Kultuurkapitali preemiad.

Žürii esimees Graham Scott märkis, et mängijad olid isikupärase stiiliga, mis tegi hindamise keeruliseks, kuid lõpplahendusega jõuti kompromissini. Scott kiitis ka klaverimängijate ettevalmistust: “Eesti võib end julgelt klaverirahvaks pidada, kui 1,3 miljonilise rahvastiku juures saab sellisel tasemel konkurssi pidada.”

Konkursi esimestes voorudes esitasid pianistid pea kaks tundi soolokava ilma noodita. Finaalvoorus kõlasid tuntud klaverikontserdid ja võistlejad soleerisid Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ees, dirigeeris Jaan Ots.

Pianistidele pandi välja arvukalt eripreemiaid. Kõik laureaadid saavad Eesti Fotolt sessiooni fotograaf Kaupo Kikkasega. Esinemise Eesti Riikliku Sümfooniaorkestriga sai Sven-Sander Šestakov. Mantas Šernius pälvis esinemise Pärnu Linnaorkestriga ja kontserdi Eesti Kontserdilt. Tähe-Lee Liiv sai Tallinna Filharmoonia eripreemia, milleks on esinemine Tallinna Kammerorkestriga, samuti kontserdi Kadrioru Lossimuusika kontserdisarjas.

Eesti Klaveriõpetajate Ühingu perspektiivikale pianistile mõeldud “Tulevikulootuse” preemia pälvis Sofia KhvichiaEesti Muusika- ja Teatriakadeemia eripreemia õppereisi kujul saab Evita Lohu. Konkursi kohustusliku teose, helilooja Pärt Uusbergi “Hingelinnutee I” parima esituse preemia sai Lea Valiulina.

Tähe-Lee Liiv (sündinud 2003) õpib Tallinna Muusikakeskkoolis Marrit Gerretz-Traksmanni ja prof Ivari Ilja käe all ja Sibeliuse noorteakadeemias Hui-Ying Liu-Tawastjerna juhendusel. Tähe-Lee on pälvinud preemiaid arvukatel konkurssidel ning on soleerinud Pärnu Linnaorkestriga, Chioggia ja Alion Baltic sümfooniaorkestritega, Virumaa Kammerorkestriga. 2019 kevadel debüteeris ta New Yorgis Merkin Hallis New York Camerata orkestriga.

Mantas Šernius (sündinud 1994) alustas klaveriõpinguid 2001. aastal Druskininkai muusikakoolis Leedus. Alates 2015. aastast on Mantas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias prof Ivari Ilja õpilane, töötades ka magistrikraadi omandamise suunas kammermuusika alal, milles teda juhendab prof Marje Lohuaru. Mantas on kogunud auhindu mitmetelt rahvusvahelistelt pianistide konkurssidelt.

Osalejaid hindas rahvusvaheline žürii koosseisus Graham Scott (Suurbritanna), Jurgis Karnavičius (Leedu), Niklas Pokki (Soome), Ivari Ilja ja Mati Mikalai. Konkursi korraldas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ja Eesti Piaistide Liit.

Konkursi korraldust toetas Kultuuriministeerium.

Eesti Draamateatris kuulutati 30. novembril pärast Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli XXIX lennu etendust “Päikese lapsed” välja Voldemar Panso nimeline preemia, mille pälvis näitleja õppesuuna üliõpilane Maarja Johanna Mägi.

30. novembril tähistame lavakunstikooli asutaja ja pikaaegse juhataja, lavastaja, näitleja ja õpetaja Voldemar Panso (30. XI 1920 – 27. XII 1977) 99. sünniaastapäeva. Pärast Panso surma, 1978. aastal asutati Jaak Alliku ja Tallinna Riikliku Konservatooriumi lavakunstikateedri ettepanekul kultuuriministri käskkirjaga Voldemar Panso nimeline auhind, mida antakse eeskuju väärivale ja perspektiivikale Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli üliõpilasele.

Varasemate laureaatide seas on Ain Lutsepp, Andrus Vaarik, Elmo Nüganen, Katariina Unt, Tambet Tuisk, Priit Võigemast, Risto Kübar, Priit ja Märt Pius, Rea Lest jpt (täisnimekirja leiab siit). Auhinnaga kaasneb mälestusmedal, mille autor on kunstnik Margus Kadarik, ja Eesti Kultuurkapitali rahaline preemia.

23. novembril esietendunud “Päikese lapsed” jõudis Eesti Draamateatri lavale Uku Uusbergi lavastajakäe all. Tegu on 2020. aasta kevadel kooli lõpetava XXIX lennu viienda diplomilavastusega. Veel näeb tudengeid Tallinna Linnateatri, Sakala 3, Kuressaare Linnateatri ja Theatrumi lavadel, kus mängitakse lõpulavastusi “Väike prints”„Valgete vete sina”“Godot’d oodates” ja „Liiga palju armastust”. Neist viimane tuleb 17. detsembril külalisetendusele Vanemuise teatrisse Tartus. Veebruaris jõuavad esietenduseni kolme lavastajaüliõpilase diplomilavastused Vanemuises, NUKUs ja VAT Teatris.

Eile õhtul otsustas  IX Eesti Pianistide Konkursi žürii, kes jätkavad konkursi finaalvoorus ja saavad võimaluse astuda lavale koos Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ja dirigent Jaan Otsaga. Finaalkontserdid toimuvad 28. ja 29. novembril Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis. 

IX Eesti Pianistide Konkursi finaalkontsert I
28. november kell 19 Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis

Mariin Gill
W. A. Mozart         Klaverikontsert Es-duur, KV 482

Tähe-Lee Liiv
P. Tšaikovski         Klaverikontsert nr 1 b-moll, op. 23

Sven-Sander Šestakov
P. Tšaikovski         Klaverikontsert nr 1 b-moll, op. 23

Piletid Piletilevis ja enne algust kohapeal

IX Eesti Pianistide Konkursi finaalkontsert II
29. november kell 19 Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis

Mantas Šernius
S. Prokofjev           Klaverikontsert nr 3 C-duur, op. 26

Evita Lohu
L. van Beethoven   Klaverikontsert nr 5 Es-duur, op. 73

Sofia Khvichia
W. A. Mozart          Klaverikontsert A-duur, KV 414

Piletid saadaval Piletilevis ja enne algust kohapeal.

Konkursi YouTube’i ülekannete info täieneb jooksvalt SIIN.

25.–26. novembrini jätkub Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis IX Eesti Pianistide Konkursi II voor. Žürii valis II vooru pianistid: Mariin Gill, Tähe-Lee Liiv, Sven-Sander Šestakov, Piret Mikalai, Hyewon Chung, Elle-Riin Volmer, Bohyun Yun, Mantas Šernius, Marite Männi, Eun Jung Choi, Ilana Lode, Evita Lohu, Lea Valiulina, Sofia Khvichia. 

Teises voorus esitab võistleja enda koostatud soolokava, mis kätkeb muusikat vähemalt kahes stiilis. Samuti kõlab konkursi kohustuslik teos “Hingelinnutee I”, uudisteos heliloojalt Pärt Uusberg.

Osalejatega saate lähemalt tutvuda SIIN.

25. nov kell 10.00–14.30, ülekanne vaadatav siit: https://youtu.be/SxBq6lqePjA

Mariin Gill (10.00–11.00)
Tähe-Lee Liiv (11.00–12.00)
vaheaeg
Sven-Sander Šestakov (12.30–13.30)
Piret Mikalai (13.30–14.30)

25. nov kell 16.00~18.00, ülekanne vaadatav siit https://youtu.be/r45cRhqS2rI

Hyewon Chung (16.00–17.00)
Bohyun Yun (17.00–18.00)

26. nov kell 10.00–14.30, ülekanne vaadatav siit https://youtu.be/WapeNB5q0Aw
Mantas Šernius (10.00–11.00)
Marite Männi (11.00–12.00)
vaheaeg
Eun Jung Choi (12.30–13.30)
Ilana Lode (13.30–14.30)

26. nov kell 16.00–19.30, ülekanne vaadatav siit https://youtu.be/5E1mJ7Oh5m0
Evita Lohu (16.00–17.00)
Lea Valiulina (17.00–18.00)
vaheaeg
Sofia Khvichia (18.30–19.30)

Kolmandas, konkursi finaalvoorus ootab kuut finalisti klaverikontserdi esitus koos Eesti Riikliku Sümfooniaorkestriga. Dirigendina debüteerib ERSO ees Jaan Ots. Kontserdid toimuvad kahel õhtul 28. ja 29. novembril algusega kell 19 EMTA suures saalis. Piletid 5 / 10 € on saadaval Piletilevis ning enne algust kohapeal.

Eesti Muusikateaduse Seltsi traditsiooniline Leichteri päev toimub esmaspäeval, 25. novembril algusega kell 16.15 Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia auditooriumis A402.

Päevakava

16.15 EMTSi aastakoosolek (seltsi liikmetele) – juhatuse aruanne möödunud aasta tegevusest, majandusaasta aruanne, revisjonikomisjoni aruanne ja majandusaasta aruande kinnitamine, kohapeal tõstatatud küsimused.

Ettekanne (avatud kõigile):

17.00-18.00 Andreas Waczkat Bernie Krause’s Great Animal Orchestra and his Theory of the Origins of Music.

18.00-18.30 Res Musica 11 esitlus

18.30-20.00 Kohvilaud

*Andreas Waczkat on Göttingeni Ülikooli professor, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia audoktor. Vt ka http://wwwuser.gwdg.de/~awaczka/

Fotol Andreas Waczkat

 

Üritust on toetanud Euroopa Liit Euroopa Regionaalarengu Fondi kaudu (Eesti-uuringute Tippkeskus)

Lavakunstikooli doktorant Erik Alalooga esines 23. novembril 2019 rahvusvahelisel teatridoktorantide loomeuurimuslikul konverentsil Brnos. 22.–23. novembrini toimus Brnos Janaćeki nimelises Muusika- ja Teatriakadeemias 9. korda rahvusvaheline konverents, mille alateemaks sel aastal oli “Experience as Research Method in Performing Arts” (“Kogemus kui etenduskunstide uurimismeetod”).

Alalooga pidas konverentsil performatiivse ettekande pealkirjaga “Savage Mind in Theatre” (“Metsik mõtlemine teatris”), kus ta tutvustas prantsuse antropoloogi Claude Levy-Straussist inspireeritud “metsiku mõtlemise” mõistet ning brikolaaži kui kunstilist meetodit postdramaatilises teatris.

Konverentsil osalesid ka doktorant Hanna Junti ja lavakunstikooli doktoriõppe koordinaator Madli Pesti, kes sõlmis suhteid rahvusvaheliseks koostööks Eesti ja Tšehhi teatrikoolide vahel.

Täna loosisid Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias 27 pianisti endale esinemisjärjekorra, alustades sellega IX Eesti pianistide konkurssi. Konkursi kolm vooru leiavad aset 22.–29. novembrini Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis. 

Konkursil võtab mõõtu 27 noort pianisti, nende seas nii kodumaised klaverimängijad kui ka välisüliõpilased. Osalejatega saate lähemalt tutvuda konkursi koduleheküljel.

Esimene voor sisaldab traditsiooniliselt polüfooniat, etüüde ja suurvormi, võimaldades osalejal näidata end mitmekülgselt. Teises voorus esitab võistleja enda koostatud soolokava, mis kätkeb muusikat vähemalt kahes stiilis. Samuti kõlab konkursi kohustuslik teos “Hingelinnutee I”, uudisteos heliloojalt Pärt Uusberg. Kolmandas, konkursi finaalvoorus ootab kuut finalisti klaverikontserdi esitus koos Eesti Riikliku Sümfooniaorkestriga. Dirigeerib Jaan Ots.

Esimene ja teine voor on publikule TASUTA.
I vooru täpsema ajagraafiku leiate SIIT.

Piletid finaalvooru kontsertidele on saadaval Piletilevis ja kohapeal.
Võistlusvoore saab jälgida reaalajas YouTube’i ülekande vahendusel. Info ja lingid leiate konkursi koduleheküljelt:  https://ema.edu.ee/pianocompetition/index.php?valik=live

IX Eesti Pianistide Konkurssi korraldab Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ning Eesti Pianistide Liit.

Mariia Korepanova kaitseb  19. detsembril kell 16.15 ruumis A-402 filosoofiadoktori (muusika) kraadi taotlemiseks tööd:

Импровизация и варьирование в исполнении бесермянских крезей в традиции и на сцене: исследование первоисточников и творческая реконструкция

Juhendaja: vanemteadur Žanna Pärtlas

Oponent: Galina B. Sychenko, dr. phil. (Rooma/Novosibirsk)

https://repo.ema.edu.ee/r1/2019/11/20/_20.11.2019_04.16.25_Korepanova_dissertation-1.pdf

8.–10. novembrini toimus Leiston Abbeys Suurbritannias Euroopa kammermuusika õpetajate assotsiatsiooni (European Chamber Music Teachers’ Association – ECMTA) sügiskonverents. 

Tänavusel konverentsil oli osalejaid Suurbritanniast, Itaaliast, Portugalist, Poolast, Kolumbiast, Leedust ja
Eestist. Suurbritannia oli esindatud kuue osalejaga erinevatest muusikakõrgkoolidest ja organisatsioonidest.

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemiast osalesid prof Nataly Sakkos, prof Marje Lohuaru, õppejõud Jana Peäske, doktorandid Maila Laidna ja Anneli Tohver ning üliõpilased Katariina Maria Kits ning Vittoria Ecclesia. EMTA üliõpilaste ansambel Katariina Maria Kits, Vittoria Ecclesia ja Maila Laidna andis menuka kontserdi C. Debussy, A. Pärdi ja C. Menotti teostest. Ansambel sai osa konverentsi mitmekülgses programmis, osaledes meistrikursustel, kontsertidel, Members Forum arutelul jne.

Konverentsil kõlasid peaettekanded Simon Rowland-Jones „Peters Urtext of Haydn quartets“, Andrew
Watkinson „40 Years Hard Labour – life at the quartet coal face“ ja Andrew Quatermain „Creative
ensembles: Chamber music training away from the printed page“.

Members Forum programmis tegi ettekande prof Natalie Sakkos „Spreading Estonian music through
earsense catalogue” (koos videonäidetega Lemba 2. triost ja Elleri lüürilistest paladest) ja doktorant Maila
Laidna „Piano duo traditions in Estonia“.

Eestist tegi ettekande Otsa Muusikakooli õpetaja ja ECMTA juhatuse liige Piret Väinmaa „ECMTA and
earsense: a collaborative chamber music community“.

Järgmine konverents toimub Vilniuses 16.04–18.04.2020. Korraldaja on Leedu Muusika- ja
Teatriakadeemia.

Ligi saja liikmega Euroopa Kammermuusika õpetajate Assotsiatsioon asutati 2007. aastal. Organisatsioon
koondab nii muusikakõrgkoole kui ka teisi kammermuusika alal tegutsevaid ansambleid ja festivale.
ECMTA on avatud nii erinevatel haridusastmetel kammermuusikat õpetavatele koolidele,
ansamblikoosseisudele kui ka üksikliikmetele.

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kammermuusika õppejuht Marje Lohuaru on ECMTA esimees.
Eestist on ECMTA liikmed EMTA, in Corpore MTÜ, Elleri Muusikakool, Otsa Muusikakool ja Yxus ansambel. Vaata lisaks: www.ecmta.eu

Pühapäevasel kontserdil astusid EMTA sümfooniaorkestri ja bigbändi ees üles solistid Kristi Raias (vokaal), Elina Hokkanen (vokaal), Kadri Voorand (vokaal), Martin Kuusk (klarnet), Hanna Taube (saksofon), Aleksander Paal (saksofon), Ella Mimosa Laine (tromboon), Liis Lutsoja (viiul), Kirke Karja (klaver), Pent Järve (kitarr), Jaak Sooäär (kitarr), Ramuel Tafenau (trummid). 

Kontserdi kavas olid rahvusvaheliselt hinnatud helilooja, dirigendi ja arranžeerija Wolf Kerscheki teosed ja seaded. Echo Klassiku ja Hamburgi Jazziauhinna laureaat Wolf Kerschek on esinenud nii Tokyo Sümfooniaorkestri, Salzburgi Camerata ja Utah’ Sümfooniaorkestri kui ka Helene Fischeri, Rammsteini, Michael Boltoni, Rick Springfieldi jt artistidega. Ta on loonud muusikat mh Rio de Janeiro olümpiamängudele ning temalt on tellinud muusikat Rahvusvahelise Jalgpalliassotsiatsioonide Föderatsioon (FIFA). Kerschekile kuulub ka Guinnessi rekord maailma suurima, 7548-liikmelise orkestri dirigeerimise eest 2016. aastal Frankfurdis.

EMTA jazzmuusika eriala pakub kaasaegse jazzi ja improvisatsiooni keskkonnas edumeelset haridust, milles on olulisel kohal nii jazzmuusika traditsioonide omandamine kui ka innovatsioon. „On oluline, et iga tudeng leiaks enda jaoks sobiva tee, omades samas põhjalikke teadmisi jazzmuusika minevikust ja olevikust,“ selgitas jazzmuusika eriala õppejuht Jaak Sooäär. Õppetöö keskmes on tudengi individuaalsus, mille arendamiseks pakub eriala mitmekülgseid võimalusi ning igapäevases õppetöös on suur osa ansamblitel. „Koos mängimine ja kommunikatsioon on jazzmuusikas eriti olulised, samuti rahvusvaheline haare, mistõttu on koostöö sellise särava jazzmuusikuga nagu Wolf Kerschek meie tudengitele ülimalt rikastav ning arendav kogemus,“ lisas Sooäär.

Viieteistkümne tegevusaasta jooksul on EMTA jazzmuusika õppes olnud väga oluline roll rahvusvahelistel projektidel. Ridamisi on korraldatud suuremaid rahvusvahelisi kursusi („Crossing Borders“ 2005–2010, „Nomazz Meets the Baltics“ 2011–2012, „Girl Power in Jazz“ 2014), järge ootab rahvusvaheline bigbändiprojekt STAR BB järgmise aasta märtsis. Samuti toimub igal aastal arvukalt meistriklasse ning õppejõudude ja tudengite vahetusi. EMTA on ka aktiivne IASJ’i (International Association of Schools of Jazz) liige.

Jazzmuusika erialal õpetavad tegevmuusikud kitarrist Jaak Sooäär, löökpillimängija Tanel Ruben, saksofonist ja helilooja Raul Sööt, pianist Kristjan Randalu, bassist Taavo Remmel ning EMTA vilistlased vokalist Kadri Voorand, saksofonist Aleksander Paal ja pianist Joel-Rasmus Remmel.

Foto: Rene Jakobson

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.