Kultuurikorralduse õppekava paindlik sessioonõpe ning mentortugi soosivad õpingute ja töötamise kombineerimist. Õppeainetes kasutame erinevaid mittetraditsioonilisi õppevahendeid ja -viise, kus tugev akadeemiline alus on tihedalt seotud praktiliste kogemustega põhinedes töö käigus õppimisel, tulevikudisainil, disainmõtlemise ja ülesandepõhisel õppel. Väga oluline on ka üksteiselt õppimine, õppijate kogukonnavaim ja tagasiside andmine, sest see muudab õpikogemuse paremaks ja aitab tudengitel õppetöös enam kaasa rääkida.
Iga uus kursus alustab õppetööd augusti lõpus Tallinnast väljas toimuva intensiivkursusega, mis on mõeldud uutele üliõpilastele programmi töökultuuriga tutvumiseks. Kursuse jooksul tutvustame õppekava, õpime üksteist tundma, elame tudengi rolli sisse ja loome grupivaimu.
Tavapärane õppetöö leiab aset Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia hoones ja Estonian Business School’i ruumides. Iga semestri ajakava avaldatakse vähemalt paar nädalat enne semestri algust Moodle’s ja e-posti teel.
Semestri jooksul on õppetöö organiseeritud nii:
I Intensiivõppesessioon: toimuvad loengud ja rühmatööd õppejõudude ja juhendajatega, ent aega jääb ka projektide kallal töötamiseks. Iga intensiivõppesessioon kestab neli päeva (kolmapäevast laupäevani).
II Individuaalne töö nädal: intensiivõppesessioonile järgneval nädalal töötate oma projektidega, täiendate neid kursusel omandatud teadmistega ning täidate individuaalseid ülesandeid. See on materjalidega omas tempos töötamise ja fookusprojekti tarvis tehtava iseseisva uurimistöö aeg.
III Veebikursused ja õppekäigud: individuaalse töö nädalale järgneb veebipõhise õppe nädal, kus teatud õppeained toimuvad e-õppe keskkondades (Zoom). Lisaks on võimalik korraldada täiendavaid seminare, õpetada valikaineid, sooritada õppekäike või käia välitöödel.
IV Töö mentori ja oma meeskonnaga: veebinädalale järgneval ajal ühendate intensiivsessioonil ja individuaalõppe nädalal õpitu, toetudes mõttekaaslaste, rühmatööpartnerite ja mentorite abile. Seda aega võite kasutada ka oma fookusprojekti kallal töötamiseks või järgmiseks intensiivõppesessiooniks valmistumiseks.
Õpingud koosnevad kohustuslikest ja valikainetest ning toimuvad neljanädalaste tsüklitena.
Esimene õppeaasta lõpeb fookusprojekti raames valitud lahendus(t)e kaitsmisega, mille vormis ja sisus kajastub kogu aasta jooksul omandatud teadmiste, oskuste ja vahendite rakendamise pädevus. Projekt esitatakse hindamiseks komisjonile vastavalt kehtestatud kriteeriumidele.
Esimesed kolm semestrit on ülalkirjeldatud õppetsüklit järgides enamasti üsna intensiivsed, ent neljas semester on ainult magistritöö kirjutamiseks, ehkki selle jooksul leiavad aset ka mõned seminarid. Neljas semester on kõige soodsam ka Erasmus-õpinguteks mõnes muus Euroopa kunstiülikoolis.
Teine õppeaasta algab kuni nädal kestva õppekäiguga välismaale, mille ajal külastame kohalikke kultuuriorganisatsioone ja korraldame ka väikese uurimisprojekti. Siin saad heita pilgu meie õppekäigule Riiga sügisel 2024. Iga tudengi oskuste ja vajadustega paremaks arvestamiseks võimaldab magistriõppekava ülesehitus arvesse võtta ka varasemaid õpinguid ja töökogemust (VÕTA).
Usume üliõpilaste pühendumusse, mistõttu vaatame soosivalt ka igasugusele koolivälisele tegevusele nagu tööpraktika, õppekäigud, koostööprojektide korraldamine EMTAs ja mujal, õppekavavälised tasuta valikained teistes Eesti ülikoolides ja Erasmus-vahetusõpingud, vabatahtlik tegevus ja konverentsidel osalemine. Kõige selle jaoks on võimalik taotleda rahastust, aga selleks tuleb üles näidata ka oma initsiatiivi!
* Framework for Innovation – Design Council põhinevatele “Discover, Define, Dvelop, Deliver” joonistele on kohaldatud Creative Commons CC BY-NC-ND 4.0 litsents.