Latest Posts
Avatud on vastuvõtt Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia loovuurimuslikku doktoriõppesse teatrikunsti alal.
Nominaalne õppeaeg doktoriõppes on neli aastat.
Kandideerida võivad kõik, kellel on eelnevalt omandatud magistrikraad (või sellega võrdsustatud kraad) ning keda huvitab loomepõhine uurimus teatrikunsti suunal. Vastu võetakse kolm paremat üliõpilaskandidaati, kellele pakutakse doktorant-nooremteaduri ametikohta. Vastuvõtukomisjonil on õigus moodstada täiendavaid ametikohti doktorant-üliõpilastele ja teadmussiirde doktorandidele.
Teatrialasest loovdoktorantuurist huvitatud kandidaatidel palume konsultatsioonideks ja loomingulise projekti aruteluks endast märku anda teatrikunsti doktoriõppe koordinaatorile Madli Pestile 10. aprilliks 2023 aadressil madli.pesti@eamt.ee
Sisseastumisdokumentide esitamise tähtaeg on 10. mai 2023.
Täpsem info doktoriõppe keskuse kodulehel.
Teisipäeval, 14. märtsil kell 11.00–18.00 toimub Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia orelisaalis (A404) X muusika- ja teatridoktorantide konverents.
EMTA doktoriõppe keskus on korraldanud muusika- ja teatridoktorantide konverentse alates 2014. aastast. Nüüd on jõutud kümnenda konverentsini, mis seekord toimub kunstiteaduste ja kunstide doktorikooli raames. Oma uurimistööd tutvustavad Tiit Ojasoo, Ksenia Rossar, Vittoria Ecclesia, Fabrizio Nastari, Mantas Šernius. Ettekanded on inglise keeles.
Juba 2015. aastal esines konverentsil esimene külaline Helsingist Sibeliuse Akadeemiast. Koostöö Sibeliuse Akadeemia doktoriõppega on edukalt kestnud tänini. 14. märtsil võib kuulda Jenna Ristilä ja Helga Kareni ettekandeid, kohal on ka sealse DocMus doktoriõppe juht Anu Lampela. Jāzeps Vītolsi nimelist Läti Muusikaakadeemiat esindavad doktoriõppe eestvedaja Diāna Zandberga ning doktorandid Liene Denisjuka-Straupe ja Liene Dobičina. Koostöö Läti Muusikaakadeemia doktoriõppega sai alguse 2020. aastal.
Konverentsi kava asub siin.
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kultuurikorralduse eriala 2023/2024. õppeaasta vastuvõtt kestab 15. maist 26. juunini. Rohkem infot siit.
Alates 2023/2024. õppeaastast annab Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia välja sihtstipendiumi kahele muusika- või teatrikorralduse spetsiifikale keskenduvale Eesti kodanikust üliõpilasele.
EMTA sihtstipendiumi saamiseks peavad olema täidetud järgmised tingimused:
– kandidaat on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ja Estonian Business Schooli kultuurikorralduse õppekavale vastu võetud Eesti kodanik, kel on varasem haridus ja kogemus muusika- ja/ või teatrivaldkonnast
– on väljendanud motivatsioonikirjas oma soovi töötada Eestis muusika- ja/ või teatrivaldkonnas juhi või korraldajana
– õpib täiskoormusega õppes ja täidab õppekava täies mahus; ei viibi akadeemilisel puhkusel
Sihtstipendiumi saaja esitab õppeaasta lõpuks õpingute käigus omandatud/arendatud muusika- või teatrikorralduse teemadel avalikkusega jagamiseks mõeldud kajastuse (artikkel meedias või EMTA uudiskirjas, blogipostitus, konverentsiettekanne, taskuhäälingu episood, videoesinemine vms).
Esimesel õppeaastal määrab stipendiumi sisseastumiseksami komisjon, arvestades sisseastumiseksami tulemuste põhjal tekkinud paremusjärjestust ning motivatsiooni. Teise õppeaasta üliõpilastele määrab stipendiumid osakonna kolleegium esimese õppeaasta õpitulemuste ja motivatsiooni alusel.
Stipendium katab 90% kultuurikorralduse õppeteenuse tasust ja seda ei maksta välja rahas, vaid õppeteenustasu kohustust vähendatakse stipendiumi võrra.
Lisaks annab EMTA juba varasemast välja mitmeid teisi stipendiume, et toetada õpinguid kultuurikorralduse erialal. Rohkem infot siit.

Ettevalmistuskursus audiovisuaalse ja elektroakustilise loomingu sisseastujatele toimub 13., 20. mail ja 3. juunil kell 12.00–14.30 ning 10. juunil kell 12.00–16.30. Kursuste maht on 14 tundi ja see on tasuta. Osaleda saab nii kohapeal kui ka Zoomi vahendusel.
Kursuse viib läbi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia audiovisuaalse loomingu eriala lektor ja õppejuht Einike Leppik.
Registreerimine on avatud kuni 5. maini e-posti aadressil tkk@eamt.ee.
Kursus on suunatud neile, kel huvi kaasaegse muusika, audiovisuaalsuse ja muusikatehnoloogia vastu ning kel mõtteis asuda õppima EMTA elektroakustilise loomingu või audiovisuaalse loomingu erialadele.
Kursuse raames tutvustatakse EMTAs õpetatavate elektroakustilise ja audiovisuaalse loomingu erialade põhialuseid.
Nelja kohtumise jooksul tutvutakse põgusalt arenguga 20. ja 21. sajandi muusikas ja kunstis. Fookuses on elektrooniline ja elektroakustiline muusika ning heli- ja videotehnoloogia arenguga seotud multimeedia. Kuulatakse-vaadatakse erinevaid töid ning analüüsitakse nende rolli ja toimemehhanisme, loomisel kasutatud kompositsioonivõtteid ja -tehnikaid.
Soovi korral vaadatakse ja kuulatakse ka kursusel osalejate loomingulisi töid ning tehakse loomingulisi harjutusi.
Rohkem infot:
Einike Leppik
einike.leppik@eamt.ee
Lavakunsti osakonnas annab 7.–18. märtsini Meisneri tehnika meistrikursuse Steven Ditmyer, kes õpetab nii bakalaureuseõppe üliõpilasi kui ka magistrante.
Steven Ditmyer on näitleja, lavastaja ja teatripedagoog, kes on õppinud Sanford Meisneri, Uta Hageni ja Zoe Caldwelli juures. Ta lõpetas The Neighborhood Playhouse teatrikooli New Yorgis ja õppis hiljem sealsamas Meisneri tehnika õpetajaks. Ditmyer on American Academy of Dramatic Arts’i (New York) õppejõud ja Meisner Internationali asutaja ja juht, kes viib meistrikursusi läbi kogu maailmas.
Sanford Meisner (1905–1997) oli Ameerika näitleja ja pedagoog, kes töötas välja oma näitlejatreeningu, mida tuntakse Meisneri tehnika nime all ning mida tänapäeval laialdaselt tunnustatakse kui üht peamist näitlejatehnikat.
Foto: Ines Perndorfer
Sel kolmapäeval, 8. märtsil kell 19.00 etendub Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kontserdi- ja teatrimaja suures saalis impro-ooper „RännaKuuuL“.
Impro(mono)ooper on kohapeal loodud ülesehituse ja sisuga suurvorm, mis on EMTA kaasaegse improvisatsiooni professorite Anne-Liis Polli ja Anto Petti (duo Poll & Pett) pikaajalise koosmusitseerimise tulemusena väljakujunenud žanr.
„Kontserdivormis on meie duo impro-ooperit edukalt esitanud mitmel korral ja seda näiteks Varssavis, Glasgows, Helsingis, Vilniuses, Tallinnas ja ka mujal. Pikaajaline koostöö on duos välja arendanud keskendumisoskuse, kogemuse ja usalduse pika vormi läbiviimise õnnestumiseks ning samuti oskuse ja kogemuse kontrollida muusikalist materjali ning aega,“ avab projekti tagamaid Anne-Liis Poll.
„Idee luua lavastuslik impro-ooper on meie mõtetes olnud juba pikka aega. Muusikalist inspiratsiooni on pakkunud ka kaasaegse tantsu keel. Nüüd on meil olemas meeskond, kes on huvitatud impro-ooperi idee edasiarendamisest ning kellega koos on võimalik antud suurvormiline projekt professionaalselt ellu viia,“ sõnab Poll.
Impro-ooper „RännaKuuuL“ annab võimaluse publikul osa saada 60-minutilisest muusikalisvisuaalsest rännakust läbi seitsme erineva pildi, mille dramaturgia luuakse kohapeal kindlas ruumis häälte, helide, kõlade, liikumise, valguse, teksti ja visuaali kaudu. Piire kombates võidakse väljuda ka enda mänguruumist ning siseneda hoopis kellegi teise mänguruumi. Lugu algab, seikleb, kulgeb, möllab… ja ühel hetkel lõpeb.
Lavatuse truppi kuuluvad Anne-Liis Poll (hääl, väikesed instrumendid, elektroonika), Anto Pett (klaver, prepareeritud klaver), Vlady Bystrov (erinevad puhkpillid, elektroonika), Teet Kask (liikumine, tants) ja Rainer Põldeots (valgus).
Kaasamõtlemiseks Anne-Liis Polli loodud haikud:
Rändaja tee
tolmust pühitud
higistades
Vaimustuda
üllatada ennast
iseendas
Kulgev elu on
uskumise peegeldus
enese elust
Me oleme kõik
selle maailma tähed
elu kiirguses
Piletid on saadaval Fientas ja tund enne algust kohapealt. Õpilastele, üliõpilastele ja pensionäridele on sissepääs tasuta.
Meediakajastusi:
EMTA suures saalis etendub naistepäeval impro-ooper „RännaKuuuL“ (ERR, 08.03.2023)

6. märtsil algab Rob Haydeni meistrikursus kaasaegsete etenduskunstide õppekava (CPPM) magistrantidele.
Ameerika Ühendriikidest pärit Hayden on lavastaja, koreograaf ja etenduskunstnik, kes 2002. aastal liitus trupiga Ultima Vez. Haydeni loominguline ja pedagoogiline töö põhineb tema 30-aastasel teadustööl ja kogemustel etendamise, tantsu, teatri, helikompositsiooni, võitluskunstide, terapeutilise massaaži ja meditatsiooniga.
Ultima Vez on Belgia tantsukompanii, mille 1980ndate keskel asutas koreograaf, tantsija, filmitegija ja fotograaf Wim Vandekeybus. Trupp väljendab Vandekeybusi unikaalset liikumisstiili, mis uurib vastuolusid keha ja meele, tunnete ja mõistuse ning grupi ja indiviidi vahel. Tema lavastused on dünaamilised ja tulvil vastuolusid, need on assotsiatiivsed montaažid, mis ületavad valdkondade vahelisi piire.
Ultima Vezi lavastused on kõrgelt hinnatud mitte ainult Belgias, vaid kogu maailmas.
Meistrikursus lõpeb avatud tunniga 17. märtsil kell 19.00 EMTA black box‘is.
Stipendiumi pälvib Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia üliõpilane, kelle tegevusväli suudab haarata nii vokaal- kui ka instrumentaalmuusika ning kes loob sildasid, mitte piire.
EMTA Fond annab välja ühe stipendiumi summas 3200 eurot.
Kandideerima on oodatud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia bakalaureuse-, magistri- ja doktoritaseme üliõpilased, kes ei viibi akadeemilisel puhkusel. Selleks tuleb esitada e-posti aadressile fond@eamt.ee vabas vormis taotlus, kus palume ära tuua oma senised loomingulised tegevused ning plaanid 2023. aastaks.
Taotluste laekumise tähtaeg on 13. märts 2023 kell 12.00.
Stipendiumi kandidaatide avaldused vaatab läbi Tõnu Kaljuste nimelise stipendiumi komisjon koosseisus: Tõnu Kaljuste, Eero Raun, Kaspar Mänd ja Kristiina Kermes.
Varasemalt on Tõnu Kaljuste nimelise stipendiumi pälvinud Pärt Uusberg, Mai Simson, Kadri Toomoja, Rasmus Puur ja Ode Pürg.
Lisainfo:
Marko Lõhmus
marko.lohmus@eamt.ee
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kutsub taas gümnaasiumiõpilasi ja esmakursuslasi osalema esseekonkursil „Mina ja muusika – muusika ja mina“. Parimate tööde autoreid ootavad rahalised auhinnad ning eri- ja üllatuspreemiad. Konkursitööde tähtaeg on 24. aprill 2023, võitjad selguvad 4. mail EMTA suures saalis koolikontserdi raames.
Essees ootame vastust ühele järgnevatest küsimustest:
1) Millised on tänapäeva noore vaated ja ootused muusikamaailmale?
2) Milline on autori roll muusikamaailmas – tegija, vahendaja, tarbija või midagi enamat?
3) Millest unistab autor, kui mõtleb muusikamaailmas aktiivselt osalemisele?
4) Kuidas Eesti noorte hulgas muusikat ja muusika loomist tõhusamalt õpetada ning paremini propageerida?
5) Kuidas Eesti muusikaelu paremini korraldada?
6) Mis muutis Sinu eelmise aasta olulisima muusikaelamuse eriliseks?
Essee peab olema 1–3 lehekülge pikk (ca 4000–10 000 tähemärki koos tühikutega). Konkursitöid ootame hiljemalt 24. aprilliks aadressile teaduskool@eamt.ee. Palume tööle lisada autori nimi, vanus, klass ja kool/ülikool.
Konkurssi korraldab EMTA muusikateaduse, interpretatsiooni- ja muusikapedagoogika ning kultuurikorralduse osakond. Esimene preemia on 150 eurot, teine 100 eurot ning kolmas 50 eurot. Lisaks annab MTÜ Scandicus välja eripreemia 100 eurot parima kiriku- ja/või vaimulikku muusikat käsitleva essee eest ning jagame ka üllatusauhindu. Preemiad makstakse välja stipendiumina ja kõiki konkursil osalejaid käsitletakse stipendiumikonkursil osalejatena.
Võitjad kuulutatakse välja 4. mail Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias.
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia esseekonkurss „Muusika ja mina – mina ja muusika“ toimub kolmandat korda. 2022. aastal laekus konkursile töid nii Harjumaalt, Pärnumaalt kui ka Lääne-Virumaalt ning esimese preemia sai Laura Kristiina Edesi Saue Gümnaasiumist.
Lisainfo:
Kaari Kiitsak-Prikk
kaari.kiitsak-prikk@eamt.ee

EMTA kaasaegsete etenduskunstide magistrikursus (CPPM) alustab 6. märtsil uut semestrit, mis toob taas Eestisse etenduskunstide tipptegijad. Õpitubade lõpus toimuvad juba traditsioonilised avatud tunnid, kus kõigil huvilistel on võimalik heita pilk nimekate etenduskunstnike proovi- ja treeningsaali.
Kevadsemestril viivad meistrikursusi läbi Ultima Vez (Belgia), Theatre RE (Prantsusmaa/Suurbritannia), Gecko teater (Suurbritannia), Song of the Goat (Poola), Fran Barbe (Austraalia), Electric Company Theatre (Kanada). Taaskord on õpituba andmas ka Peader Kirk (Suurbritannia), kes 2020. aastal lavastas EMTA ja Kanuti Gildi SAALi ühisprojektina 99-tunnise kestvuslavastuse „Kuhu minek“.
„Ka sel semestril jätkame sarjaga CPPM EXPROMT, kus tudengid astuvad üles erinevate etenduskunsti vormide ja teemadega eksperimenteerides. Eriliseks teeb need sündmused lühike ettevalmistusaeg ja pidevalt muutuv formaat, mis paneb nii esinejad kui ka publiku silmitsi ootamatustega ja kutsub üles etenduskunstide piiride pidevale nihutamisele ja ümbermõtestamisele. Valmis tuleb olla kõigeks, sest mitte kunagi ei tea, mis päriselt juhtuma hakkab ja kuidas see välja kukub. Aga see mis juhtub, juhtub vaid korra ega kordu iialgi,” tutvustab eelseisvaid ülesastumisi magistriõppe juhtiv professor Jüri Nael.
Lisaks avatud tundidele ning CPPM EXPROMTile, jõuab juulikuus publiku ette lavastus „Maavärin Tšiilis”, mille lavastavad Kim Collier ja Greg Spottiswood Electric Company Teatrist (Kanada). See on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ja Viimsi ARTIUMi koostöölavastus, mis esietendub 6. juulil EMTA black box‘is. Lavastuse kunstnik on Kairi Mändla, helilooja Ardo Ran Varres, valguskunstnik Rommi Ruttas.
Kavaga saab tutvuda Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kodulehel www.eamt.ee/cppm ning CPPMi Facebooki lehel https://www.facebook.com/mastersincppm.
Kõik publikule avatud sündmused toimuvad EMTA black box’is.