
Klassikalise laulu eriala õppekava keskendub klassikalisele repertuaarile barokist hilisromantismini, käsitledes samal ajal nende ajastutega seotud erinevaid vokaalkoolkondi. Õpe hõlmab ka 20. ja 21. sajandi nüüdisaegseid laulutehnikaid ja repertuaari.
Üliõpilased saavad rohkelt individuaalset juhendamist ning neile pakutakse mitmeid esinemisvõimalusi EMTA kaasaegsetes ja professionaalselt varustatud kontserdisaalides. Peame oluliseks, et üliõpilased oleksid mitmekülgselt ette valmistatud tulevaseks karjääriks kontserdilavadel ja ooperiteatrites. Laulutehnika kõrval sisaldab õppekava ka näitlejameisterlikkust ja teatrialast teooriat, lavakõnet ja diktsiooni, kehatööd ja lavalist liikumist, samuti erinevate ajastute tantsu ja lavagrimmi. Oratooriumi- ja ansamblilaulu õppes keskendutakse vokaaltehnikale eri stiilides barokist tänapäevani. Üliõpilased saavad kogemuse nii a cappella kui ka instrumentaalansamblite koosseisus esinemistel.
Ooperistuudios valmistavad üliõpilased lavastajate, dirigentide, koreograafide ja kontsertmeistrite juhendamisel ette ooperirolle ja esitavad ooperikatkendeid. Igal õppeaastal jõuab publiku ette täispikk ooper, mille peaosades astuvad üles valitud klassikalise laulu eriala üliõpilased. Ooperistuudiol on tihe koostöö ka Eesti Rahvusooperiga, samuti Teater Vanemuisega.
Aastate jooksul on lavale toodud üle viiekümne ooperi, millest enamik on sündinud koostöös professionaalsete muusikateatrite, lavastajate ja dirigentidega, teiste seas Taisto Noor, Liis Kolle, Hermann Keckeis, Thomas Wiedenhofer, Georg Rootering, Stephan Jöris, Pekka Saloma, Ilkka Bäckman, Kim von Binzer, Giorgio Bongiovanni ja Marco Gandini. Ooperilavastustes osaleb ka EMTA sümfooniaorkester ning koostööpartnerina Eesti Kunstiakadeemia lavakujunduse üliõpilased.
-
Ooperistuudio suuremad projektid
- Bernstein „West Side Story“ (1993)
- Blacher „Abstraktne ooper nr 1“ (2020)
- Britten „Väike korstnapühkija“ (2023)
- Cavalli „La Calisto“ (2024)
- Cimarosa „Il matrimonio segreto“ (1984, 1994, 2003, 2013)
- Donizetti „Don Pasquale“ (1992), „L’elisir d’amore“ (1986, 2002, 2015)
- Handel „Rinaldo“ (2011), „Orlando“ (2018)
- Meder „Die beständige Argenia“ (2011)
- Menotti „Telephone“ (2000, 2012), „The Old Maid and the Thief“ (2010)
- Mozart „Le nozze di Figaro“ (1976, 1988), „Così fan tutte“ (1980), „Die Zauberflöte“ (1991, 2005), „La finta semplice“ (2006), „La finta giardiniera“ (2009, 2021)
- Orff „Kuu“ (2022)
- Pergolesi „Teenija-käskijanna“(2018)
- Puccini „Suor Angelica“ (2007, 2016), „Gianni Schicchi“ (2007)
- Purcell „Dido & Aeneas“ (2016)
- Rossini „La cambiale di matrimonio“ (2002), „Signor Bruschino“ (2001), „La scala di seta“ (2012)
- Tšaikovski „Jevgeni Onegin“ (2001)