Digitehnoloogia rakendamine muusikatundides

Digitehnoloogia rakendamine muusikatundides


Maht: 24 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 12 t iseseisvat tööd
Aeg: 4 koolituspäeva: 27.09, 11.10, 25.10, 15.11.2025
Koht: Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel: eesti keel
Õppekavarühm: aineõpetajate koolitus

Lektor: Piret Lehiste 

Õpperühma suurus 24

Kursuse maksumus: tasuta õppekohta vastu võttes kinnitab õppija, et osaleb õppes vähemalt 70% ulatuses ja lõpetab koolituse saavutades õppekavas märgitud õpiväljundid. Kursuse katkestamisel on akadeemial õigus esitada osalejale arve kursuse maksumuse ulatuses. Kursusel osalemise eeldus on kuulumine sihtgruppi.

Sihtgrupp: muusikaõpetajad, kes vajavad tänapäevaseid teadmisi ning oskusi digitehnoloogia kasutamiseks pedagoogilises loominguprotsessis.

Kursuse eesmärk on anda muusikaõpetajatele ülevaade digitehnoloogia rakendamise võimalustest muusikatundide ettevalmistamisel ja läbiviimisel; tutvustada erinevaid digilahendusi ja praktilisi tegevusi õpilaste digipädevuse ning muusika-alaste teadmiste ja oskuste arendamiseks.

Teemad Kontakttundide arv Iseseisev töö
Digipädevuse lõimimine muusikatundidesse 6 3
Tehisintellekti rakendamine muusikatundides 6 3
Lihtsaid veebi- ja nutirakendusi muusikatundideks 6 3
Digitaalsete õppematerjalide loomine muusikatundideks 6 3
Kokku 24 12

Õpiväljundid

Koolituse läbinu omab teadmisi digitehnoloogia rakendamise võimalustest muusikatundide ettevalmistamisel ja läbiviimisel; tunneb erinevaid digilahendusi õpilaste digipädevuse ning muusika-alaste teadmiste ja oskuste arendamiseks; loob digitaalseid õppematerjale muusikatundideks.

Õppevormid ja õppetöö korraldus

Õppetöö toimub neljal päeval. Õppevormideks on loengud ja  praktiline ning iseseisev töö.

Nõuded lõpetamiseks Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis Eristamata (arv, m.arv,mi)
Hindamismeetodid Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud
Hindamiskriteeriumid Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine

Lõpetamisel väljastatavad dokumendid

Kursuse lõpetajale väljastatakse EMTA täienduskoolituse tunnistus koos hinnetelehega.

Piret Lehiste 

Hariduskäik: 

1998 Tallinna Pedagoogikaülikool, inglise keele õpetaja eriala (võrdsustatud MA kraadiga)

Teenistuskäik: 

Alates aprill 2023 – haridustehnoloog Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias

2022-2023 – Euneos Eesti OÜ koolitaja

2019-2021 – õppejuht Järveküla Koolis

2019 – koolituste projektijuht ja koolitaja Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuses

2016-2019 – inglise keele õpetaja ja haridustehnoloog Järveküla Koolis

2000-2017 – õppejõud ja õppekavajuht Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledžis

1998 – 2005 – õppejõud Tallinna Ülikooli Keelekeskuses

Kutsetunnistus: Täiskasvanute koolitaja, tase 7

Lisainfo:

Eesti Haridustehnoloogide Liidu liige

Haridus- ja Noorteameti digipädevuse rakkerühma liige ja digikoolitaja

Sisulooja veebilehel Nipitiri diginipid (digiteemalised õpiampsud õpetajatele)