Digitehnoloogia rakendamine muusikatundides
Maht: 24 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 12 t iseseisvat tööd
Aeg: 4 koolituspäeva: 27.09, 11.10, 25.10, 15.11.2025
Koht: Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel: eesti keel
Õppekavarühm: aineõpetajate koolitus
Lektor: Piret Lehiste
Õpperühma suurus 24
Kursuse maksumus: tasuta õppekohta vastu võttes kinnitab õppija, et osaleb õppes vähemalt 70% ulatuses ja lõpetab koolituse saavutades õppekavas märgitud õpiväljundid. Kursuse katkestamisel on akadeemial õigus esitada osalejale arve kursuse maksumuse ulatuses. Kursusel osalemise eeldus on kuulumine sihtgruppi.
Sihtgrupp: muusikaõpetajad, kes vajavad tänapäevaseid teadmisi ning oskusi digitehnoloogia kasutamiseks pedagoogilises loominguprotsessis.
Kursuse eesmärk on anda muusikaõpetajatele ülevaade digitehnoloogia rakendamise võimalustest muusikatundide ettevalmistamisel ja läbiviimisel; tutvustada erinevaid digilahendusi ja praktilisi tegevusi õpilaste digipädevuse ning muusika-alaste teadmiste ja oskuste arendamiseks.
Teemad | Kontakttundide arv | Iseseisev töö |
Digipädevuse lõimimine muusikatundidesse | 6 | 3 |
Tehisintellekti rakendamine muusikatundides | 6 | 3 |
Lihtsaid veebi- ja nutirakendusi muusikatundideks | 6 | 3 |
Digitaalsete õppematerjalide loomine muusikatundideks | 6 | 3 |
Kokku | 24 | 12 |
Õpiväljundid
Koolituse läbinu omab teadmisi digitehnoloogia rakendamise võimalustest muusikatundide ettevalmistamisel ja läbiviimisel; tunneb erinevaid digilahendusi õpilaste digipädevuse ning muusika-alaste teadmiste ja oskuste arendamiseks; loob digitaalseid õppematerjale muusikatundideks.
Õppevormid ja õppetöö korraldus
Õppetöö toimub neljal päeval. Õppevormideks on loengud ja praktiline ning iseseisev töö.
Nõuded lõpetamiseks | Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine. |
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis | Eristamata (arv, m.arv,mi) |
Hindamismeetodid | Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud |
Hindamiskriteeriumid | Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine |
Lõpetamisel väljastatavad dokumendid
Kursuse lõpetajale väljastatakse EMTA täienduskoolituse tunnistus koos hinnetelehega.
Piret Lehiste
Hariduskäik:
1998 Tallinna Pedagoogikaülikool, inglise keele õpetaja eriala (võrdsustatud MA kraadiga)
Teenistuskäik:
Alates aprill 2023 – haridustehnoloog Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias
2022-2023 – Euneos Eesti OÜ koolitaja
2019-2021 – õppejuht Järveküla Koolis
2019 – koolituste projektijuht ja koolitaja Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuses
2016-2019 – inglise keele õpetaja ja haridustehnoloog Järveküla Koolis
2000-2017 – õppejõud ja õppekavajuht Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledžis
1998 – 2005 – õppejõud Tallinna Ülikooli Keelekeskuses
Kutsetunnistus: Täiskasvanute koolitaja, tase 7
Lisainfo:
Eesti Haridustehnoloogide Liidu liige
Haridus- ja Noorteameti digipädevuse rakkerühma liige ja digikoolitaja
Sisulooja veebilehel Nipitiri diginipid (digiteemalised õpiampsud õpetajatele)