Rütmimuusika muusikaõpetuses – Ladina-Ameerika

Rütmimuusika muusikaõpetuses – Ladina-Ameerika


Maht: 24 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 12 t iseseisvat tööd
Aeg: sügissemester 2025
Koht: Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel: eesti keel
Õppekavarühm: aineõpetajate koolitus

Lektorid: Tanel Ruben, Maria Väli, Eve Pärnsalu, Roland Jairus, Tiit Kõrvits

Õpperühma suurus: 25

Kursuse maksumus: tasuta õppekohta vastu võttes kinnitab õppija, et osaleb õppes vähemalt 70% ulatuses ja lõpetab koolituse saavutades õppekavas märgitud õpiväljundid. Kursuse katkestamisel on akadeemial õigus esitada osalejale arve kursuse maksumuse ulatuses (312 eurot). Kursusel osalemise eeldus on kuulumine sihtgruppi.

Sihtgrupp: muusikaõpetajad, kes vajavad oma töös rütmimuusika-alaseid teoreetilisi, praktilisi ja didaktilisi teadmisi ning kogemusi.

Kursuse eesmärk on anda teadmised ja oskused didaktilistest ja praktilistest oskused Ladina-Ameerika muusikaloo käsitlemisel ning muusika elementide kasutamiseks muusikatundides.

Teemad Kontakttundide arv Iseseisev töö (t)
Ladina-Ameerika muusikalugu 6 1
Ladina-Ameerika rütmid 6 4
Rütmimuusika ansambli juhendamine 6 3
Ladina-Ameerika vokaalmuusika 6 2
Kokku 24 12

Õpiväljundid

Kursuse läbinud osaleja:

  • tunneb Ladina-Ameerika muusika kujunemise lugu, teab selle peamisi stiile ja esindajaid; 
  • esitab Ladina-Ameerika rütme kehapillil;
  • omab didaktilisi teadmisi ja oskusi Ladina-Ameerika muusika vokaalseks ja instrumentaalseks käsitlemiseks õppetöös.

Õppevormid ja õppetöö korraldus

Õppetöö toimub neljal päeval, õppevormideks on praktilised töötoad, loengud ja  iseseisev töö.

Nõuded lõpetamiseks Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis Eristamata (arv, m.arv,mi)
Hindamismeetodid Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud
Hindamiskriteeriumid Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine

Lõpetamisel väljastatavad dokumendid

Kursuse lõpetajale väljastatakse EMTA täienduskoolituse tunnistus koos hinnetelehega.

Õppekava juht on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika eriala juht professor Kristi Kiilu.

 

https://www.etis.ee/CV/Kristi_Kiilu/est/

Õppejõud:

Tanel Ruben https://tanelruben.com/

Eve Pärnsalu on laulja, lauluõpetaja, laulutekstide autor. Lõpetanud G.Otsa nim. Tallinna Muusikakooli oboe ja pop-jazz laulu ning Tallinna Ülikooli kutsepedagoogika erialal. Aastast 2005 rütmimuusika lauljate erialaõpetaja ja juhtõpetajaTallinna Muusika- ja Balletikoolis (end Otsa kool) ning alates 2006. aastast lektor Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias. Palju aastaid juhendanud rütmimuusika lauljaid ka Kehra Kunstidekoolis ja Saue Muusikakoolis. Osalenud õppekavaarenduse töörühmades ning žüriitöös maakondlikel ja vabariiklikel lauluvõistlustel.

Maria Väli on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lõpetanud jazzmuusik, laulukirjutaja ja arranžeerija, tegutseb ka hääleseadja, laulupedagoogi ning vokaalansamblite juhendajana. Lauljana tegutseb peamiselt sooloartistina ning ka a cappella ansambli Estonian Voices sopranina. 2021. aastal avaldas ta a cappella ansamblitele mõeldud noodiraamatu “Mitmed viisid mitmel häälel”, mis sisaldab tema arranžeeringuid erinevatele vokaalansambli koosseisudele.

Roland Jairus on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lõpetanud muusik, Gustav Adolfi Muusikakooli juhataja ning Eesti Rütmimuusika Hariduse Liidu juhatuse liige. Töötab ka EMTA-s rütmimuusika ansambli õppejõuna. Ta on musitseerinud koos mitmete artistidega nagu Siim Aimla Funk Band, Karavan, ansambel Horoskoop, Birgit, Laura, Alen Veziko jm. 

Tiit Kõrvits on EMTA pikaaegne kitarriõppejõud, Ta on mänginud kitarri ansamblites OptimistidMikronidTeravikKukerpillidRock HotelKollane Allveelaev G