Muusikakooli kaasaegne teooriaõpetaja

Muusikakooli kaasaegne teooriaõpetaja


Maht: 24 t kontaktõpet ja 12 t iseseisvat tööd
Aeg on täpsustamisel
Koht: Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel: eesti keel (inglisekeelsed loengud tõlgitakse)

Õppekavarühm: aineõpetajate koolitus

Lektorid: Lotta Ilomäki (Soome), Kerri Kotta

Õpperühma suurus 35

Kursuse maksumus: tasuta õppekohta vastu võttes kinnitab õppija, et osaleb õppes vähemalt 70% ulatuses ja lõpetab koolituse saavutades õppekavas märgitud õpiväljundid. Kursuse katkestamisel on akadeemial õigus esitada osalejale arve kursuse maksumuse ulatuses (312 eurot). Kursusel osalemise eeldus on kuulumine sihtgruppi.

Sihtgrupp: muusikakoolide pilliõpetajad, kes lisaks pilli õpetamisele õpetavad ka muusikateoreetilisi aineid (solfedžot). Muusikakoolide muusikateooria (solfedžo) õpetajad, kes soovivad end täiendada.

Õppekava vajalikkuse põhjendus

 

Muutunud haridusmaastik on muutnud olulisel määral ka muusikateooriaõpet. Kunagistest lastemuusikakoolidest on saanud huvikoolid, milles muusika õppimine ei eelda enam kindla õppekava läbimist. See tähendab, et muusikateooria eri tasemete õpe ei ole enam seotud kindla vanuseastmega, mis omakorda eeldab metoodilist paindlikkust muusikateoreetiliste ainete õpetamisel. Paljud õpetajad ei ole selleks tänapäeval valmis.

Teisalt on toimunud lahknemine muusikateooria kui teadusdistsipliini ning muusikateooria kui praktilise õppe vahel. Lisaks sellele on kunagise lastemuusikakoolide ühtne muusikateooria õppekava asendunud erinevate lähenemisviisidega, mis peegeldavad globaliseeruva maailma muusikateooria õpetamise erinevaid praktikaid. Selle tulemusena on suurenenud terminoloogiline segadus ning kannatanud muusikateooria kui sisemiselt tervlikliku distsipliini maine.

Kolmandaks probleemiks on muusikateooriat õpetavate mittekvalifitseeritud õpetajate arvu jätkuv kasv. Väikestes kohtades peab pilliõpetaja suurema koormuse saamiseks õpetama sageli lisaks instrumendile ka muusikateoreetilisi aineid, milleks paljudel puudub vajalik kvalifikatsioon.

Õppekava eesmärk

Muusikakooli kaasaegsele teooriaõpetajale suunatud kursuse õppekava eesmärgiks on arendada teooriaõpetaja metoodilist paindlikkust erinevate vanuseastmetega töötamiseks ning varustada teooriaõpetaja erinevate metoodiliste lähenemisviisidega, samuti korrastada kasutusel olevat muusikateooria terminoloogiat.

Teemad Kontakttundide arv Iseseisev töö (t)
Muusikateooria õpetamise erinevad meetodid (Lotta Ilomäki) 18 8
Muusikateose kuuldeline analüüs kui vormisolfedžo (Kerri Kotta) 6 4
Kokku 24 12

Õpiväljundid

Õppekava läbinud osaleja:

  • on kursis muusikateooria õpetamise kaasaegsete meetoditega ning oskab neid praktikas rakendada;
  • oskab muusikateost kuuldeliselt analüüsida rakendades loengutes ja praktikumides omandatud tööriistu.

Õppevormid ja õppetöö korraldus

Õppetöö toimub neljal päeval, iga päev kuus akadeemilist tundi. Õppevormideks on loengud ning praktiline ja iseseisev töö.

Nõuded lõpetamiseks Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis Eristamata (arv, m.arv,mi)
Hindamismeetodid Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud
Hindamiskriteeriumid Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine

Lõpetamisel väljastatavad dokumendid

Õppekava läbinule väljastatakse EMTA täienduskoolituskeskuse tunnistus koos hinnetelehega.

Õppekava juht on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia muusikauuringute ja -korralduse ning muusikateaduse erialarühma õppejuht professor Kerri Kotta.

Kerri Kotta CV on ligipääsetav siit.

Lotta Ilomäki CV on ligipääsetav siit.