Pillimäng muusikatunnis
Maht: 24 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 12 t iseseisvat tööd
Aeg: 3.-4. oktoober ja 24.-25. oktoober 2025
Koht: Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel: eesti keel
Õppekavarühm: aineõpetajate koolitus
Lektorid: Jaan Varts, Anne Ermast, Katri Kaasik
Õpperühma suurus: 24
Kursuse maksumus: tasuta õppekohta vastu võttes kinnitab õppija, et osaleb õppes vähemalt 70% ulatuses ja lõpetab koolituse saavutades õppekavas märgitud õpiväljundid. Kursuse katkestamisel on akadeemial õigus esitada osalejale arve kursuse maksumuse ulatuses (312 eurot). Kursusel osalemise eeldus on kuulumine sihtgruppi.
Sihtgrupp: muusikaõpetajad, kes vajavad uusi teadmisi ning oskusi pillimängu ja praktilise musitseerimise arendamiseks klassitöös.
Kursuse eesmärgid
- Arendada didaktilisi võtteid aktiivse musitseerimise rakendamiseks muusikatunnis vastavalt uuendustele riiklike õppekavade ainekavades;
- tõhustada esmaste mänguoskuste arendamist (kitarr, ukulele, plokkflööt ja Orff-instrumentaarium);
- mitmekesistada didaktilisi võtteid õpilaste muusikalise ja loova eneseväljenduse arendamiseks;
- õppida looma muusikalisi kompositsioone erinevatele koosseisudele (didaktilised võtted parima loomingulise tulemuse saavutamiseks kaasates võrdselt kõiki õpilasi nii pillimängus kui laulmisel)
Teemad | Kontakttundide arv | Iseseisev töö |
Kitarr muusikatunnis – mänguoskuste arendamine | 6 | 4 |
Ukulele muusikatunnis - mänguoskuste arendamine | 6 | 4 |
Plokkflöödi ja Orffi-intrumentaariumi seaded ja ansamblid | 6 | 2 |
Ansamblimängu arendamine | 6 | 2 |
Kokku | 24 | 12 |
Õpiväljundid
Kursuse läbinud õpetaja:
- tunneb kitarri mänguvõtteid ning rakendab neid pilliansamblites;
- on mitmekesistanud didaktilisi võtteid muusikalise ja loova eneseväljenduse arendamiseks instrumentidel – kitarr, ukulele, plokkflööt ja Orff-instrumentaarium ning rakendab neid muusikatunnis;
- oskab toetada õpilasi loomeprotsessis, luua koostöös õpilastega muusikalisi kompositsioone kitarri, ukulele, plokkflöödi ja Orff-instrumentaariumi koosseisudele , tunneb ja teab kõlafaktuuride loomise põhimõtteid ja suudab neid didaktiliselt rakendada;
Õppetöö korraldus
Kogu õppeprotsess on peamiselt praktiline tegevus – aktiivse musitseerimine kaudu omandatakse didaktilisi võtteid ja arutletakse nende kasutamise võimalike tulemuste üle. Kasutatakse ka õppeprotsessi käigus loodavate kompositsioonide salvestamist ja kõlapildi analüüsi selle kuulamise põhjal.
Kasutatavad meetodid: töötuba, praktiline musitseerimine, arutelud.
Nõuded lõpetamiseks | Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine. |
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis | Eristamata (arv, m.arv,mi) |
Hindamismeetodid | Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud |
Hindamiskriteeriumid | Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine |
Lõpetamisel väljastatavad dokumendid
Kursuse lõpetajale väljastatakse EMTA täienduskoolituse tunnistus koos hinnetelehega.
Õppekava juht on prof Kristi Kiilu https://www.etis.ee/CV/Kristi_Kiilu/est/
Õppejõud:
Jaan Varts Kitarriõpetaja Jaan Varts – Kitarrikursused.ee
Anne Ermast on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika õppejõud, ta on loonud arvukalt lastelaule ja muusikalisi kompositsioone nii plokkflöödi kui plaatpillide ansamblitele.
Katri Kaasik Haridus: Tallinna Pedagoogikaülikool (orkestrijuhtimine), G.Otsa nim. Muusikakool (klarnet), Viljandi Kultuuriakadeemia (jazzmuusika). Täienduskoolitus: James Hill Ukulele Initiative (läbitud kõik 3 taset), see on kool, kus õpetatakse ukuleleõpetajaid.
Töö: Tallinna politseiorkester (klarnetist), Mamma Mia Laulustuudio (ukuleleringi juhendaja nii täiskasvanutele kui lastele), ukuleleorkestri Ukutuur juhendaja, muusikaõpetaja kahele perele, kus lapsed koduõppes.