Pillimäng muusikatunnis

Pillimäng muusikatunnis


Maht: 24 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 12 t iseseisvat tööd
Aeg: 3.-4. oktoober ja 24.-25. oktoober 2025
Koht: Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Õppekeel: eesti keel
Õppekavarühm: aineõpetajate koolitus

Lektorid: Jaan Varts, Anne Ermast, Katri Kaasik

Õpperühma suurus: 24

Kursuse maksumus: tasuta õppekohta vastu võttes kinnitab õppija, et osaleb õppes vähemalt 70% ulatuses ja lõpetab koolituse saavutades õppekavas märgitud õpiväljundid. Kursuse katkestamisel on akadeemial õigus esitada osalejale arve kursuse maksumuse ulatuses (312 eurot). Kursusel osalemise eeldus on kuulumine sihtgruppi.

Sihtgrupp: muusikaõpetajad, kes vajavad uusi teadmisi ning oskusi pillimängu ja praktilise musitseerimise arendamiseks klassitöös.

Kursuse eesmärgid

  • Arendada didaktilisi võtteid aktiivse musitseerimise rakendamiseks muusikatunnis vastavalt uuendustele riiklike õppekavade ainekavades;
  • tõhustada esmaste mänguoskuste arendamist (kitarr, ukulele, plokkflööt ja Orff-instrumentaarium);
  • mitmekesistada didaktilisi võtteid  õpilaste muusikalise ja loova eneseväljenduse arendamiseks; 
  • õppida looma muusikalisi  kompositsioone erinevatele koosseisudele (didaktilised võtted parima loomingulise tulemuse saavutamiseks kaasates võrdselt  kõiki õpilasi nii pillimängus kui laulmisel)
Teemad Kontakttundide arv Iseseisev töö
Kitarr muusikatunnis – mänguoskuste arendamine 6 4
Ukulele muusikatunnis - mänguoskuste arendamine 6 4
Plokkflöödi ja Orffi-intrumentaariumi seaded ja ansamblid 6 2
Ansamblimängu arendamine 6 2
Kokku 24 12

Õpiväljundid 

Kursuse läbinud õpetaja:

  • tunneb kitarri mänguvõtteid ning rakendab neid pilliansamblites;
  • on mitmekesistanud didaktilisi võtteid muusikalise ja loova eneseväljenduse arendamiseks instrumentidel – kitarr, ukulele, plokkflööt ja Orff-instrumentaarium ning rakendab neid muusikatunnis;
  • oskab toetada õpilasi loomeprotsessis, luua koostöös õpilastega muusikalisi kompositsioone kitarri, ukulele, plokkflöödi ja Orff-instrumentaariumi koosseisudele , tunneb ja teab kõlafaktuuride loomise põhimõtteid ja suudab neid didaktiliselt rakendada;

 

Õppetöö korraldus

Kogu õppeprotsess on peamiselt praktiline tegevus – aktiivse musitseerimine kaudu omandatakse didaktilisi võtteid ja arutletakse  nende kasutamise võimalike tulemuste üle. Kasutatakse ka õppeprotsessi käigus loodavate kompositsioonide salvestamist ja  kõlapildi analüüsi selle kuulamise põhjal.

Kasutatavad meetodid:  töötuba, praktiline musitseerimine, arutelud.

Nõuded lõpetamiseks Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis Eristamata (arv, m.arv,mi)
Hindamismeetodid Iseseisva töö arutelu, kogemuste vahetamine. Hindamine sõnalisel skaalal arvestatud/mittearvestatud
Hindamiskriteeriumid Õppetöös osalemine 70%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine

Lõpetamisel väljastatavad dokumendid
Kursuse lõpetajale väljastatakse EMTA  täienduskoolituse tunnistus koos hinnetelehega.

Õppekava juht on prof Kristi Kiilu https://www.etis.ee/CV/Kristi_Kiilu/est/

Õppejõud:

Jaan Varts Kitarriõpetaja Jaan Varts – Kitarrikursused.ee

Anne Ermast on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika õppejõud, ta on loonud arvukalt lastelaule ja muusikalisi kompositsioone nii plokkflöödi kui plaatpillide ansamblitele.

Katri Kaasik Haridus: Tallinna Pedagoogikaülikool (orkestrijuhtimine), G.Otsa nim. Muusikakool (klarnet), Viljandi Kultuuriakadeemia (jazzmuusika). Täienduskoolitus: James Hill Ukulele Initiative (läbitud kõik 3 taset), see on kool, kus õpetatakse ukuleleõpetajaid.

Töö: Tallinna politseiorkester (klarnetist), Mamma Mia Laulustuudio (ukuleleringi juhendaja nii täiskasvanutele kui lastele), ukuleleorkestri Ukutuur juhendaja, muusikaõpetaja kahele perele, kus lapsed koduõppes.