CPPM MEISTRIKURSUS
ROB HAYDEN (Ultima Vez)

07.-17.03.2023

 

Avatud tund
17.03.2023 19:00 black box

 


 

ROBERT HAYDEN

Ameerika Ühendriikidest pärit Rob Hayden oli 13 aastat oma riiki rahvusvaheliselt esindav võimleja, enne kui ta 1991. aastal New Mexico ülikooli teatri ja kaasaegse tantsu bakalaureuseõppesse õppima asus. 2002. aastal sai temast Ultima Vezi liige ning ta tegi kaasa paljudes lavastustes, näiteks „Blush“, „Sonic Boom“, „PUUR“, „Spiegel“, „What the Body Does Not Remember“.

Alates 2009. aastast on Rob töötanud lavastaja, koreograafi, etendaja, dramaturgilise assistendi ja helikujundajana paljude kunstnike ja organisatsioonidega kogu maailmas. Samuti on ta õpetanud mitmes kõrgkoolis, sealhulgas PARTS, SEAD, Performact, Choreographic Centre James Carles ja ArtEZ University of the Arts ning viib regulaarselt läbi töötube erinevatel festivalidel ja stuudiotes üle maailma. Alates 2018. aastast on ta CIDi (Conseil International de la Danse) liige.

Robi loominguline ja pedagoogiline töö põhineb tema 30-aastasel teadustööl ja tema kogemustel etendamise, tantsu, teatri, helikompositsiooni, võitluskunstide, terapeutilise massaaži ja meditatsiooniga. Praegu elab ta Brüsselis, kuid jätkab rahvusvaheliste meistrikursuste andmist.

 

ULTIMA VEZ (Belgia)

Ultima Vez on tantsukompanii, mille 1980ndate keskel asutas koreograaf, tantsija, filmitegija ja fotograaf Wim Vandekeybus. Trupp väljendab Vandekeybusi unikaalset liikumisstiili, mis uurib vastuolusid keha ja meele, tunnete ja mõistuse ning grupi ja indiviidi vahel. Tema lavastused on dünaamilised ja tulvil vastuolusid. Ta kasutab liikumiskeelt, kus intuitsioon, impulss ja instinkt vastanduvad energia, riski ja ohuga.

Vandekeybusi lavastused on justkui assotsiatiivsed montaažid, mis ületavad valdkondade vahelisi piire, säilitades samas sügavale juurdunud autonoomia. Sageli on liikumapanevaks jõuks teatraalsesse väljendusse integreeritud elav muusika ja video/film. Vandekeybus on teinud koostööd mitmete muusikutega, sealhulgas Thierry De Mey, Peter Vermeerschi ja David Byrne’iga. Ta on loonud ka lühifilme nagu „Blush”, „Monkey Sandwich” ja oma esimese mängufilmi „The Galloping Mind”.

Aja jooksul on Vandekeybus arendanud välja narratiivsema jutustamisstiili ning käsitleb kogukonna, üksikisiku ja konfliktidega seotud temaatikat. Tema viimased tööd, näiteks „Mockumentary of a Contemporary Saviour” ja „Trap Town” väljendavad muret praeguse globaalse poliitilise olukorra pärast. Iga Vandekeybusi lavastus otsib uusi vorme ning need on juurdunud keha enda olemuslikus energias. Ultima Vezi lavastused on kõrgelt hinnatud mitte ainult Belgias, vaid kogu maailmas.