Britt Kõrsmaa

Britt Kõrsmaa on eesti vabakutseline tantsija, koreograaf ja tantsuõpetaja. Ta on lõpetanud Tallinna Ülikooli koreograafia erialal. Ülikooliajal oli märgiliseks Põhja-Euroopa tantsu-ja muusikaülikoolide vaheline (EMD Network) töötubade nädal “Postmodernsed suhted tantsu ja muusika vahel” Kopenhaagenis, kuhu Britt koos paari kaastudengiga valiti osalema. Ta osales ka Üüve-Lydia Toompere diplomilavastuses “Armastab ei armasta armastab ei arm…” ja Xenia Rudakova diplomilavastuses “Unistajad” festivali “Korfest 2012” raames.

Tantsijana on Britt osalenud paljudes teatriprojektides, eelkõige muusikalides: “Fame” (2006), “Fantoom” (2007) ja “Nii on meil moes” (2008) Linnahallis; “Pipi Pikksukk” (2011), “West Side Story” (2019) ja lühiooper “Ravel:Ravel” (2020) Rahvusooperis Estonia ning “Minu veetlev leedi” Vene Teatris. Ta on esinenud viimased 8 aastat “Eesti Tantsuagentuuri Revüüteatris Starlight Cabaret” ning on olnud 9 aastat kompanii “Utopia Entertainment/Utopia Conceptual” liige. Britt on üles astunud ka mitmel märgilisel sündmusel: Eesti Vabariigi Aastapäeva kontsertlavastus “Igal linnul oma laul” (2020), Riigikogu 100nda aastapäeva kontsertlavastus “Eestimaa hääled” (2019), Rahvusvahelise Muusikapäeva Gala (2021) ning Kadrioru Kunstimuuseumi aastapäeva lavastused “Kadriorg 300” (2018), “Kadriorg 302” (2020) ja “Kadriorg 303. Valguses ja varjus.” (2021). Lisaks on ta esinenud erinevatel üritustel, telesaadetes ja mitmete artistide muusikavideotes ja esinemistel.

Koreograafina on Britt loonud liikumist kümmekonnale teatrilavastusele: “Patuste õhtusöök” (Gurmeeteater, 2017), “Tagahoovish” (Emajõe Suveteater, 2017), “Beatrice” (Vanemuine, 2017), “Hr. Biedermann ja tulesüütajad” (Sadamateater, 2018), “Persona” (Vanemuine , 2019), “W” (Vanemuine, 2019) ning “Kas te käite siin tihti?” (Apollo Teater). Lisaks on ta koreograafiat loonud mitmetele tantsutruppidele, üritustele (nt. “Kaitseliit 100”, “Prokuratuur 100”, Lennusadama näituse “Sada aastat kiilu all” avamine), samuti telesaadetele (nt. Eesti Muusikaauhinnad, Eesti Filmi-ja Teleauhinnad jm.) ning muusikaartistidele ja muusikavideotele. Nii tantsija kui koreograafina on Britt olnud osaline muusikalides “Vana Klaver” (Thors Production, 2020), “Ada. Rääkimata lugu” (Thors Production, 2022) ning ”Lotte ja vana õunapuu saladus” (Ekspress Meedia, 2022). Tantsuõpetajana on ta tegev olnud tantsustuudios “TantsuGeen”, andes viimased 7 aastat seal contemporary jazzi tunde.

Nüüd on ta huvifookus pöördunund rohkem kaasaegsele tantsule ning etenduskunstile laiemalt. Motivatsioon CPPM-i õppima minemiseks oli tahe kunstnikuna areneda ning laiendada või täpsustada oma kunstnikupraktikat ning leida inspiratsiooni. Ta soovib uurida erinevate meediumite kasutamist ning interdistsiplinaarseid lahendusi. Teda huvitab, kuidas etendaja võiks muuta enda ja publiku teadvusseisundit.

Teda huvitab atmosfääride loomine, poeetilised hetked, dramaturgia fragmenteerimine ning meditatiivne kvaliteet performatiivses tegevuses. Teda huvitavad eksistentsiaalsed, düstoopilised ja sotsiaalpsühholoogilised teemad ning inimese ja tehnoloogia suhe.

Ta armastab muusikat ning teda võib tihti tabada laulmas.

Luule tuleb ka vahel temani.

Loodusega on tal sügav side.

E-mail: korsmaa.britt@gmail.com